כיצד הפסיד מנהל ההשקעות 99.7% מכספי המשקיעים?

משרד המשפטים האמריקאי והרשות לניירות ערך (SEC) פתחו בחקירה במטרה לבדוק כיצד אוון לי, מנהל קרן הגידור Canarsie Capital הפסיד בתוך 3 שבועות בלבד יותר מ-60 מיליון דולר ולאחר מכן שלח מכתב התנצלות למשקיעים

המסחר בתל אביב  בורסה  וול סטריט  /  צלם: רויטרס
המסחר בתל אביב בורסה וול סטריט / צלם: רויטרס

משרד המשפטים האמריקאי והרשות לנייירות ערך (SEC) חוקרים כיצד מנהל קרן הגידור Canarsie Capital הפסיד כמעט את כל כספי הלקוחות בתוך כשלושה שבועות בלבד ואחר כך שלח להם מכתב התנצלות.

לפני מספר שבועות, קן דרגט, אחד השותפים בקרן הגידור, שלח למשקיעים מכתב בו הוא יידע אותם לגבי החקירה שמנהלות הרשויות בקשר להפסדי העתק.

ב-20 בינואר, אוון לי (Owen Li) מייסד קרן הגידור שהפסיד יותר מ-60 מיליון דולר, או 99.7% מההון של הקרן, והשאיר את הקרן עם 200 אלף דולר בלבד, שלח מכתב למשקיעים וכתב להם "אני מצטער".

לי הסביר למשקיעים כי הוא ביצע פעולות מסחר אגרסיביות במטרה להחזיר חלק מההפסדים שנוצרו לקרן חודש לפני כן. עדיין לא ברור באילו פעולות מסחר נקט לי, אך מהמכתב שהוא שלח למשקיעים עולה כי רוב הפוזיציות שלו היו בשוק האופציות המסוכן.

"המילים אינן יכולות לתאר עד כמה אני מצטער על כך שגרמתי לכם ולקרן כולה את ההפסדים הללו", הוא כתב למשקיעים. "אני מקווה שתאמינו לי שפעלתי בניסיון לייצר לכם תשואות גבוהות, אך פעלתי בהתלהבות יתרה וגרמתי לכם הפסדים הרסניים - ואין לכך תירוץ".