כישלון בניסוי של כן פייט - המניה צנחה מעל 50%

עפ"י החברה, תוצאות הניסוי לא הראו שיפור משמעותי בחולים שלהם ניתנה תרופת ה-CF101 ■ בחודש שעבר הודיעה כן פייט על קבלת פטנט ממשרד הפטנטים וסימני המסחר האמריקאי לתרופת ה-CF101 לטיפול בפסוריאזיס

לאחר תקופה ארוכה של ציפייה, מדווחת היום (ב') כן פייט על כישלון בניסוי שלב II/III בתרופת ה-CF101 לטיפול במחלת הפסוריאזיס. התרופה ניתנת בבליעה, באופן יומיומי בטיפול בחולים עם פסוריאזיס בדרגה בינונית עד חמורה. עוד לפני הדיווח מניית החברה קרסה בשיעור דו-ספרתי וכעת צונחת בכ-50%.

על-פי ההודעה שפרסמה כן פייט, הניסוי לא הצליח להגיע ליעדים שהיא הציבה, כך שתרופת ה-CF101 שניתנה לחולים במחלת הפסוריאזיס לא הראתה שיפור משמעותי במצבם.

"אנו מאוכזבים שהניסוי שלנו לא עמד ביעדים המרכזיים", אמרה מנכ"לית החברה, ד"ר פנינה פישמן. לדבריה, בשני השלבים של הניסוי, ב-PASI 75 וב-PGA, לא ניתן היה להבחין בשינוי מהותי במצבם של החולים שקיבלו את תרופת המקור לעומת החולים שקיבלו את תרופת הפלאסבו.

קודם לכן, בחודש שעבר, הודיעה כן פייט על קבלת פטנט ממשרד הפטנטים וסימני המסחר האמריקאי עבור תרופת ה-CF101 בטיפול בפסוריאזיס. בשבוע שעבר הודיעה כן פייט על חתימת הסכם מיסחור בקנדה עם חברת Cipher לתרופת ה-CF101 בהתוויות של פסוריאזיס ודלקת מפרקים שגרונית.