קוקה-קולה משקיעה בנכסי ספורט: רוכשת 10% מליגת הטניס הבינלאומית

דיווח: ענקית המשקאות, שמשמשת כספונסרית של המונדיאל והאולימפיאדה, תיכנס כשותפה ב-IPTL, הליגה הפרטית שהושקה הקיץ בהשתתפות הכוכבים הגדולים ביותר בטניס העולמי

כריסטינה מלדנוביץ' ב-IPTL, טורניר הטניס הפרטי הבינלאומי / צלם: רויטרס
כריסטינה מלדנוביץ' ב-IPTL, טורניר הטניס הפרטי הבינלאומי / צלם: רויטרס

בעסקה ראשונית וייחודית מסוגה, חברת קוקה-קולה רוכשת 10% מהבעלות על ה-IPTL, טורניר הטניס הפרטי הבינלאומי (International Premier Tennis League), שהושק הקיץ בהשתתפותם של בכירי השחקנים בענף, כולל נובאק דיוקוביץ', רוג'ר פדרר, סרינה ווילאמס, מריה שראפובה, ובסך הכל 21 זוכי גראנד סלאם (כולל שחקני עבר אטרקטיביים כגון אנדרה אגאסי) ו-14 מדורגים בהווה ובעבר במקום הראשון בסבב העולמי.

הטורניר הורכב מ-4 "קבוצות" שייצגו 4 ערים שונות באסיה ובמפרץ הפרסי: ניו דלהי (הודו), דובאי (איחוד האמירויות), מנילה (פיליפינים) וסינגפור.

"היקף העסקה עם קוקה-קולה מוערך ב-180 מיליון רופי" (קרוב ל-3 מיליון דולר), לטענת ה"אקונומיק טיימס", יומון הכלכלה ההודי (כלומר, לפי שווי של 30 מיליון דולר). ההסכם כולל בתוכו גם את המשך החסות שענקית המשקאות נותנת ל-IPTL (בעונת הבכורה בקיץ היא שימשה כספונסרית של הליגה, ביחד עם חברת התעופה קטאר איירווייז, חברת השילוח פדקס, אתר יאהו!, ועוד). בעבר פורסם כי ה-IPTL הצליחה להשיג מימון של 24 מיליון דולר לארגון הטורניר, כסף שרובו הלך עבור תשלומים למשתתפים.

זוהי הפעם הראשונה בתולדות קוקה-קולה שבה החברה רוכשת אחוזי בעלות על נכס ספורטיבי. הודו מהווה עבור קוקה-קולה את השוק השישי בגודלו בעולם, אחרי ארה"ב, מקסיקו, סין, ברזיל ויפן. קוקה-קולה נחשבת לספונסרית בכירה בספורט העולמי, כשבין היתר היא מעניקה חסות למונדיאל (בעלות מוערכת של 118 מיליון דולר ב-4 השנים האחרונות) ולאולימפיאדה.

היזם שעומד מאחורי ה-IPTL הוא מאהש בופאטי, טניסאי העבר ההודי שהכניס במהלך הקריירה שלו למעלה מ-6.5 מיליון דולר מהשתתפות בטורנירים (הצטיין בעיקר בזוגות וזוגות מעורבים). הוא מחזיק כיום בחברת הפקות, ובנוסף הוא מעורב בייצוג אישי של שחקני טניס באסיה, בפיתוח מתקני טניס ובחנויות אונליין (e-commerce) של מוצרים מהענף.