לא רק האוצר: כחלון דורש גם את הבינוי והגנת הסביבה

כולנו הודיעה בתום ישיבת מו"מ עם הליכוד כי היא "מתעקשת על כלי העבודה לביצוע הרפורמות" ■ בדרישות: משרד הבינוי, רשות מקרקעי ישראל וועדת הכספים ■ הערכות: טקטיקה לשם התגמשות בהמשך המגעים

משה כחלון / צילום: תמר מצפי
משה כחלון / צילום: תמר מצפי

ימים ספורים לאחר שרמז כי יהיה מוכן לוותר על ועדת הכספים, כחלון מקשיח עמדות: בתום ישיבת משא-ומתן קואליציוני נוספת בין צוותי כולנו והליכוד נמסר ממפלגת כולנו כי מלבד תיק האוצר, תתעקש המפלגה גם על תיק הבינוי ועל ועדת הכספים.

"מפלגת כולנו ממשיכה להתעקש על כלי העבודה לביצוע הרפורמות לטיפול ביוקר המחייה ובעיית הדיור", אמרו במפלגה. "במהלך ישיבת המו"מ דנו הצדדים באיוש התפקידים הדרושים לביצוע הרפורמות", הוסיפו ופירטו: משרד האוצר, משרד הבינוי והשיכון, רשות מקרקעי ישראל, מינהל התכנון, המשרד להגנת הסביבה וועדת הכספים".

גורמים במערכת הפוליטית מעריכים כי לא מדובר בהכרח בתנאים סופיים שמפלגת כולנו לא תסכים להתפשר עליהם, אלא בטקטיקה של משא-ומתן שנועדה לאפשר לכל הצדדים יכולת להתגמש בהמשך.

"מנסים להציג אותנו כסחטנים"

ביום ראשון דחה כחלון את הביקורת בליכוד על התנהלות המפלגות הקטנות והבינוניות במסגרת המשא-ומתן הקואליציוני וטען: "מנסים להציג אותנו כסחטנים". כחלון פירט את דרישות מפלגתו מבלי להזכיר את ועדת הכספים - ובכך רמז אולי על כוונתו לוותר על ראשות הוועדה לטובת ח"כ משה גפני (יהדות התורה).

"לא ביקשנו שום דבר, לא ניצלנו את המצב הזה", אמר. "באנו ביושר, בניקיון כפיים ובענווה. ביקשנו את מינהל התכנון כדי לתכנן דירות, ביקשנו את מינהל מקרקעי ישראל כדי לשחרר קרקעות שיהיה איפה לבנות", פירט כחלון. "לא ביקשנו מעבר לזה. ביקשנו כלי עבודה, לא שרים או שגרירים".

כחלון הדגיש כי אין בכוונתו לחזור בו מדרישותיו במסגרת המגעים הקואליציוניים. "אני מודיע פה כי אני לא מוכן להיכנס למלכודת הזאת", אמר. "מי שרוצה אותנו כשותפים - יקבל אותנו כשותפים. מי שרוצה שניקח אחריות - אנחנו מוכנים, אבל תנו לנו גם סמכות".‬