תוכניות לעוד 2,500 יח"ד בחריש, מתחם מסחר ומלונות

לקראת הפקדה במחוזית: הוועדה המיוחדת לתכנון ובנייה בחריש אישרה שתי תוכניות חדשות בעיר

בנייה בחריש / צילום: תמר מצפי
בנייה בחריש / צילום: תמר מצפי

הוועדה המיוחדת לתכנון ובנייה בחריש אישרה שתי תוכניות חדשות בעיר הכוללת תוספת של כ-2,500 יחידות דיור נוספות לעיר לצד שטחי ציבור, מתחם תעסוקה ומסחר וגם מלונאות. מדובר בתוכנית חריש/1/ד ותוכנית חריש/2/א' שיועברו להפקדה הועדה המחוזית כבר בשבועות הקרובים.

התוכנית הראשונה (חריש/1/ד) מתייחסת למרכז העירוני של העיר וכוללת 146 אלף מ"ר לתעסוקה ומסחר, 7300 מ"ר בייעוד למלונאות ותיירות, 77 אלף מ"ר למבני ציבור ו-394 יחידות דיור חדשות. במסגרת תוכנית זו מתוכנן לקום מבנה אחד שיכלול את כל שירותי החירום כמו תחנת כיבוי והצלה, תחנת משטרה, תחנת מגן דוד אדום ומתקני חירום של הרשות המקומית.

התוכנית השנייה שאושרה (חריש/2/א') המכונה 'אור המזרח' היא תוכנית למתחם מגורים חדש הכולל 2,100 יחידות דיור חדשות.

על-פי נתונים מעודכנים של הועדה המיוחדת בחריש, בראשה עומד השר בדימוס דוד מגן-מונסונגו, עד היום הונפקו בעיר החדשה 4,120 היתרי בנייה. על-פי תוכנית העבודה של הועדה המיוחדת, עד אביב 2016 מתוכננים לצאת עוד 1,880 היתרים שיעמידו את המספר על 6000 היתרים סך הכל, ועד סוף 2018 מתכננת הועדה לאשר היתרי בנייה ללמעלה מ-11 אלף יחידות דיור ביישוב.

במקביל, הוציאה הועדה המיוחדת גם היתרים למוסדות חינוך וציבור הכוללים 4 מעונות יום , 7 גני ילדים , 4 בתי ספר ו-7 מוסדות ציבור אחרים.

נציין כי בימים אלו נמצא באוויר מכרז של משרד הבינוי ורשות מקרקעי ישראל בשכונת המגף ביישוב. מדובר במכרז הכולל 12 מתחמי משנה בהם ניתן יהיה לבנות 2,519 יחידות דיור בסך הכל. מכרז זה היה צפוי להיסגר ל-23 בפברואר האחרון אולם נדחה כבר פעמיים ונכון להיום עומד התאריך האחרון להגשת הצעות על הראשון ביוני הקרוב. מלבד עדכון המועדים במכרז, פורסמו גם מחירי מינימום למגרשים השונים ועודכנו מחירי הפיתוח כלפי מעלה. עדכון מחירי הפיתוח נבע מהפסקת הסבסוד של הממשלה לעלות הפיתוח, סבסוד ממנו נהנו היזמים, הקבלנים וקבוצות הרכישה במכרזים הראשונים.