תוך פחות משנה: אליהו סוגר את קרן הגידור של מגדל שוקי הון

קרן MGT מנהלת נכסים בכ-76 מיליון שקל, אך לא הצליחה לגייס כספים מחוץ לקבוצת אליהו-מגדל

שלמה אליהו / צילום: תמר מצפי
שלמה אליהו / צילום: תמר מצפי

חברת אליהו ביטוח, שבבעלות שלמה אליהו, מקפלת את קרן הגידור MGT שהוקמה אשתקד בחברה הנכדה מגדל שוקי הון. מדוחות קבוצת מגדל לשנת 2014 עולה כי "במהלך הרבעון הראשון של 2015 הגישו אליהו ביטוח ומגדל שוקי הון בקשות למשיכת מלוא השקעותיהן בקרן". עם זאת, "נכון למועד פרסום הדוח (לפני כשבועיים, ר' ש') המשיכה טרם בוצעה".

מדוחות מגדל לשנת 2014 עולה כי נכסי קרנות הגידור שנוהלו במגדל שוקי הון בסוף השנה עמדו על כ-76 מיליון שקל. השותף הכללי שמנהל את הקרן הינו בבעלות מלאה של בית ההשקעות, כאשר המשקיעים ב-MGT הם אליהו ביטוח ומגדל שוקי הון בלבד, בחלקים שווים. הגופים השקיעו במאי 2014 סכום של 35 מיליון שקל כל אחד, שצמח ל-38 מיליון שקל בסוף השנה. קרי, ההשקעה בקרן הגידור הניבה למשקיעים תשואה של 8.6% בתוך פחות משנה.

עם זאת, מאז הקמתה ועד עתה לא הצליחה הקרן לגייס כספים לניהול מחוץ לקבוצת אליהו-מגדל, כשכל הנכסים בקרן שייכים לבעלי עניין בה. את ההשקעה בקרן MGT ביצעו אליהו ביטוח ומגדל שוקי הון מכספי נוסטרו, ולכל אחד מהצדדים ניתנה אז האפשרות להגדיל את ההשקעה עד להיקף כולל של 50 מיליון שקל - אופציה שלא מומשה על ידיהם.

פעילות קרן הגידור MGT החלה בינואר 2014, והיא מתמחה בהשקעה בשוקי חו"ל, "במספר מכשירים ואסטרטגיות". קודם להקמת MGT הייתה למגדל קרן גידור מנוהלת, שהיו בה סכומים בהיקף גדול יותר. מדובר בקרן דרגון שנוהלה על ידי מנהל ההשקעות הקודם של בית ההשקעות - יעקב וינשטיין, שכבר נסגרה. כך, בסוף 2012 ובסוף 2011 נוהלו בקרנות הגידור של מגדל שוקי הון כ-111 מיליון שקל ו-115 מיליון שקל, בהתאמה.

סגירת קרן דרגון השפיעה על תוצאות בית ההשקעות מגדל שוקי הון, שרשם ב-2014 הפרשה לירידת ערך מוניטין המיוחס לקרן גידור בסך של כ-7 מיליון שקל. מנכ"ל מגדל שוקי הון הוא יוסי בן ברוך, ויו"ר בית ההשקעות הוא ישראל אליהו, בנו של בעל השליטה.