שתי המניות שצפויות להעיף את מדד המעו"ף לשיא חדש

במניית פריגו נפתח פער ארביטראז' חיובי של כ-21%, ובמניית טבע כ-4.6% ■ לשתיהן בלבד יש השפעה חיובית של כ-2.5% על המדד, נכון לעכשיו

בורסה / צילום: תמר מצפי
בורסה / צילום: תמר מצפי

אם יום המסחר הזה (ו') בוול סטריט יעבור בשקט יחסי (נכון לעכשיו החוזים מאותתים על פתיחה יציבה) צפוי מדד המעו"ף לזנק ביום א', לאחר שהבורסה בתל אביב תחזור לפעילות.

את הזינוק הצפוי יתדלקו שתי מניות מרכזיות: פריגו וטבע . במניית פריגו נפתח פער ארביטראז' חיובי של כ-21% ובמניית טבע כ-4.6%. לפריגו משקל של 9.838% במדד ת"א 25 ולטבע 10.455% כך שנכון לעכשיו פריגו צפויה להרים את המעו"ף בכ-2% לבדה וטבע מוסיפה עוד כ-0.5% כך שלשתיהן בלבד יש השפעה חיובית של כ-2.5% על המדד.

למניות הדואליות השפעה חיובי של כ-2.2% על מדד ת"א 25 (נכון לעכשיו כיל, אלביט מערכות, גזית גלוב ואורמת עם השפעה שלילית) אבל יש עוד יום מסחר אחד בוול סטריט וגם ביום מסחר אחד, כידוע, הכל יכול לקרות.

עוד מניות שנמצאות, נכון לעכשיו, עם פערים חיוביים בולטים הן פרוטליקס עם כ-14.2%, סלקום 2.8%, פריון 6.6% ומזור כ-3.8%.

פריגו אישרה בהודעה רשמית לאחר סיום המסחר אמש בוול סטריט כי קיבלה את ההצעה של מילאן למיזוג. מילאן מעוניינת לרכוש את פריגו תמורת 205 דולר למניה, בהתבסס על 140.8 מיליון מניות פריגו נכון ל-30 בינואר, מה שיהפוך את ההצעה לעיסקה של 29 מיליארד דולר, אם אכן תצא לפועל.

גם שמה של טבע הועלה לא אחת בשנתיים האחרונות כמועמדת לרכישה או מיזוג עם חברת פארמה גדולה אחרת, על רקע מגמה כללית של מיזוגים ורכישות בתחום. בעקבות הדיווחים על מיזוג מילאן-פריגו קיבלה מניית טבע "רוח גבית" חזקה ורשמה עליות חדות למדי ביומיים האחרונים, שהביאו אותה לשיא כל הזמנים ושווי שוק של כ-62 מיליארד דולר.