כך הבטיח רה"מ נתניהו לבנט תיק הביטחון - וחזר בו

מקור המשבר המתמשך בין רה"מ נתניהו לנפתלי בנט נמשך עוד מסוף ימיה של הממשלה הקודמת, אז ביקש נתניהו את תמיכתו של בנט בפירוק הקואליציה בתמורה לדרישת בנט לקבל לידיו את תיק הביטחון

לאחר שלושה שבועות של נתק במגעים הקואליציוניים בין הליכוד לבית היהודי, מתברר כי הסיבה למשבר בין הצדדים היא נסיגתו של נתניהו מסיכום שנערך בינו לבין נפתלי בנט סביב תיק הביטחון.

ראשיתו של הסיכום המדובר היא במהלכים שהוביל נתניהו בממשלה הקודמת לקראת פירוק הקואליציה. בתום שורת פגישות שערכו מקורביהם של נתניהו ובנט, עו"ד דוד שמרון ושלום שלמה, נתבקשה סיעת הבית היהודי להסכים לפיטורי לפיד ולבני ולתמוך בצירוף החרדים לממשלה. במקרה שאלה לא יתאפשרו, נדרש בנט לתמוך בהקדמת הבחירות. בנט סיפק התחייבויות לדרישותיו של נתניהו, אך הציב תמורתן תג מחיר גבוה.

בפגישה שקיימו בלשכת רה"מ בחודש נובמבר האחרון, סיכמו השניים בלחיצת יד כי יו"ר הבית היהודי יתמנה לשר הביטחון בממשלה הבאה. בשלב זה החלו להתגנב לאוזניו של שר הביטחון המכהן, יעלון, שמועות על כך שמשרדו הובטח לבנט. בבירור שערך בנושא מול נתניהו, השיב רה"מ כי לא ניתנה הבטחה מברזל בעניין, אולם לא התחייב בפני יעלון כי הוא ימשיך בתפקידו.

לאורך הבחירות ממשיכים נתניהו ובנט לערוך ישיבות תיאום, במסגרתן אף סיכמו השניים על ברית של אי התקפה הדדית. תוצאות הבחירות הוכיחו כי נתניהו נהנה מאוד מפירות הברית הזו, אך מאז שיחתו לבנט עם פרסום תוצאות ההצבעות - היחסים בין השניים נכנסו לקיפאון. בפגישות שנערכו לאחר מכן בין נתניהו ואנשיו לבנט, התברר כי ההסכם שהיה ביניהם - קרס.

בתגובה לדרישתו של בנט לקבל הבהרות על הסיכום בסוגיית תיק הביטחון, השיבו אנשי נתניהו כי דברים אומנם סוכמו אך מאז הייתה מעורבות של כוח עליון, כך לדבריהם. בסביבתו של נתניהו אומנם מאשרים כי אכן נעשו סיכומים בנושא, אך הבהירו כי הדברים הותנו בהישגיו של בנט בבחירות - הישגים שלבסוף נגוזו. מקורביו של בנט, מצדם, מאשימים את נתניהו בהונאת בחירות וטוענים כי הוליך אותם שולל.