נתניהו קיבל ארכה מריבלין: האם ירכיב ממשלה עד 6 במאי?

נתניהו: "התקדמנו, אבל דרוש לי זמן נוסף על מנת שהיא תהיה יציבה וכדי להגיע להסכמות כדי שנוכל לעמוד בכל האתגרים שעומדים בפני ישראל"

בנימין נתניהו / צילום: רויטרס
בנימין נתניהו / צילום: רויטרס

לאחר שלא הצליח להגיע לסיכום סופי עם אף מפלגה, הגיע הבוקר ראש הממשלה, בנימין נתניהו, למשכן הנשיא במטרה לבקש מנשיא המדינה ראובן ריבלין להאריך את משך הזמן העומד לרשותו להקמת ממשלה בשבועיים. לאחר שריבלין נתן לנתניהו את הארכה, יאלץ נתניהו להציג את ממשלתו החדשה עד ל-6 במאי.

"באתי לכאן הבוקר לבקש הארכה על מנת שאוכל להשלים את מלאכת ההרכבה", אמר נתניהו לריבלין. "התקדמנו, אבל דרוש לי זמן נוסף על מנת שהיא תהיה יציבה וכדי להגיע להסכמות כדי שנוכל לעמוד בכל האתגרים שעומדים בפני ישראל".

ריבלין השיב לנתניהו כי "הואיל ולא חל שינוי בהמלצה בעקבותיה הטלתי עליך, אני נותן לך בזאת ארכה של 14 יום לצורך הרכבת הממשלה. שיקול דעתו של הנשיא אינו מוגבל במתן אורכה אלא שהוא אינו יכול לתת ארכה מעבר ל-42 יום, אולם אם מצטברים שני תנאים- שיש התקדמות ברורה ושלא שונתה ההמלצה, הרי שהנשיא ייתן את הארכה", אמר ריבלין.

"אני מאחל לך הצלחה. העם כולו משווע להקמתה של ממשלה שתוכל לקבל החלטות שכן ממשלת מעבר היא ממשלה שהציבור רואה בה דבר שמחויב תיקון. אני מאחל לך שתצליח בימים הקרובים להרכיב ממשלה", אמר הנשיא.