צ'ק פוינט היכתה התחזיות: רווח של 161 מ' ד' ברבעון

בשורה העליונה דיווחה צ'ק פוינט על הכנסות של 372.6 מיליון דולר לעומת צפי אנליסטים ל-370.3 מיליון דולר

גיל שוויד / צילום: איל יצהר
גיל שוויד / צילום: איל יצהר

"היו לנו תוצאות מאוד יפות ברבעון הראשון, בטווח העליון של התחזיות ואף למעלה מכך. זה היה רבעון 'לפי הספר' עם צמיחה של 9% בהכנסות ושל 14% ברווח למניה", כך אמר היום גיל שויד, מייסד ומנכ"ל צ'ק פוינט , במסיבת עיתונאים שערכה החברה במשרדיה בת"א.

חברת אבטחת האינטרנט והמידע פתחה היום את עונת הדוחות של החברות הישראליות שנסחרות בוול סטריט, עם דוחות טובים ועקיפה של תחזיות האנליסטים. ההכנסות הסתכמו בכ-373 מיליון דולר, לעומת תחזית האנליסטים לכ-370 מיליון דולר; הרווח הנקי למניה על בסיס Non-GAAP עבר ב-4 סנטים את התחזיות והסתכם ב-95 סנט. בסך הכול הסתכם הרווח הרבעוני (Non-GAAP) ב-179 מיליון דולר, עלייה של 9.1% ביחס לרבעון המקביל, כשהרווח החשבונאי (GAAP) הגיע ל-161 מיליון דולר.

"היו לנו ביצועים טובים בכל האזורים הגיאוגרפיים, במיוחד באסיה, שם היה לנו גידול דו-ספרתי בכל הפרמטרים", אמר שויד. "מרבית הפעילות באירופה הייתה טובה, אך רוסיה, שבה נהנינו מגידול עד הרבעון הרביעי, הייתה מבחינתנו במצב לא מזהיר ברבעון הראשון בשל המשבר שם".

שויד התייחס לצמיחה הנאה בהכנסות מקו מוצרי ה-Software blades - שמכירותיהם ברבעון צמחו ב-20% ביחס לרבעון המקביל לרמה של 74 מיליון דולר. "אלה יכולות האבטחה והמודולים החדישים ביותר שלנו, וזה מלמד על כך שהטכנולוגיות המתקדמות ביותר שלנו לתפיסת סוגים חדשים של התקפות, מתקבלות היטב בשוק", אמר שויד.

רכשה 2 חברות וצירפה 200 עובדים

במהלך הרבעון הראשון צ'ק פוינט ייצרה כ-285 מיליון דולר מפעילות שוטפת, ובסוף הרבעון היו בקופת החברה מזומנים והשקעות בהיקף של למעלה מ-3.7 מיליארד דולר. במהלך הרבעון רכשה צ'ק פוינט שתי חברות ישראליות - הייפרווייז ולקון (רכישת לקון הושלמה לאחר סיום הרבעון), בהיקף כולל של פחות מ-200 מיליון דולר.

במקביל, צ'ק פוינט המשיכה לרכוש מניות של עצמה על בסיס תוכנית ה-Buy Back המוגדלת שלה, ובמהלך הרבעון היא הוציאה 242 מיליון דולר על רכישת כ-3 מיליון מניות, כלומר לפי מחיר ממוצע של כ-80.7 דולר למניה, שנמוך מעט מהמחיר הנוכחי.

שויד התייחס לרכישות ואמר שהן יגדילו את יכולות החברה בתחומי מניעת איומים (threat prevention) והגנה על מכשירים ניידים. כשנשאל מה צ'ק פוינט מתכננת לעשות עם הכסף הרב שנמצא בקופה, השיב: "תמיד יותר טוב שיש כסף בבנק מאשר חובות. אבל נשמח לבצע עוד רכישות אם נמצא עוד חברות, בכל הטכנולוגיות שקשורות ל-threat prevention ולמוביליטי".

מעבר לרכישות, צ'ק פוינט מתכננת לגדול במספר העובדים השנה, וברבעון הראשון צירפה לשורותיה עוד 200 עובדים - ומספר דומה אמור להצטרף ברבעון השני. כיום מעסיקה החברה 3,500 עובדים, מתוכם כ-1,600 בישראל. לדברי שויד, חוץ מההשקעה בטכנולוגיות שצוינו, "חשוב לנו להשקיע יותר בשיווק ובמכירות. יש לנו טכנולוגיה פנטסטית ואנחנו צריכים להיות יותר אגרסיביים בשיווק".

צ'ק פוינט, שנסחרת בנאסד"ק לפי שווי של 15.1 מיליארד דולר, משאירה ללא שינוי את התחזית שלה לשנת 2015, להכנסות של 1.6-1.65 מיליארד דולר ורווח נקי Non-GAAP של 3.9-4.02 דולר למניה. לרבעון השני מספקת החברה תחזיות שדומות לתחזיות השוק: הכנסות של 380-400 מיליון דולר ורווח נקי של 90-99 סנט למניה, שהם כ-177 מיליון דולר.