השיעור הכלכלי של הפועל כפ"ס לקבוצות הגדולות מליגת העל

למכבי ת"א אין ספונסר ראשי, למכבי חיפה יש את הונדה של הבעלים יעקב שחר, לב"ש יש ספונסר שנותן קצת יותר מחצי מיליון שקל בעונה ■ ודווקא הפועל כפ"ס הקטנה השיגה חוזה שיוכל להמריא, במידה והקבוצה תשחק בליגת העל - אל סך של 2.4 מיליון שקל בשנתיים

הפועל כפ"ס / צלם: סיוון פרץ
הפועל כפ"ס / צלם: סיוון פרץ

כל מי שעוסק בכדורגל ישראלי יודע עד כמה קשה למצוא ספונסרים שישקיעו כסף גדול - בפרט שמדובר על קבוצות מדרג שני או שלישי. ניקח דוגמאות דווקא מהדרג הראשון: האלופה, מכבי ת"א של מיטש גולדהאר - מחפשת כבר שנים מותג שישים מיליון אירו על מנת לקבל את חזית החולצה של הצהובים; הקבוצה השנייה בטיבה בישראל, הפועל ב"ש, מקבלת ממפתחת אפליקציית שיתוף התמונות והווידאו בסמארטפונים מובלי, סכום של 525 אלף שקל בלבד בשנה, כפי שנחשף ב"גלובס"; יעקב שחר, בעלי מכבי חיפה - משתמש בפלטפורמה של קבוצתו כדי לפרסם את הונדה - שהוא היבואן של רכביה לארץ.

אבל האמת היא שדווקא אפשר לעשות את זה. הנה, עובדה: אתמול (א') חתמה הפועל כפ"ס, קבוצה מצמרת הליגה השנייה, מועדון שמאז 2008 לא שיחק בליגה הבכירה ובעונה שעברה עדיין שיחק בליגה השלישית - על חוזה אימוץ עם קבוצת הנדל"ן טריגו השקעות, שעוסקת בהשבחת קרקעות להשקעה, בעיקר בשטחים על גבול ת"א-הרצליה, אך גם בכפ"ס.

החוזה הוא לשנתיים, והוא מבטיח לכפ"ס סכום מקסימלי של 2.4 מיליון שקל: 1.2 מיליון כבר בעונה הבאה (2015/16) במידה ותעלה לליגת העל (מתמודדת מול בני לוד על העלייה), או 800 אלף שקל לעונה במידה ותמשיך לשחק בסופו של דבר בליגה הלאומית. במסגרת ההסכם, הקבוצה תיקרא הפועל טריגו כפ"ס. גם אם בשנתיים הקרובות לא תצליח כפ"ס לחזור לליגת העל, מובטחים לה למעשה מטריגו נדל"ן לפחות 1.6 מיליון שקל.

אחד מבעלי החברה, טל פרץ, אמר: "קבוצת טריגו השקיעה במספר פרויקטים בשנים האחרונות בעיר כפ"ס. התאהבנו בעיר ואנו מאמינים בפוטנציאל העצום הטמון בעיר בכלל ובקבוצת הכדורגל בפרט".

בעלי הפועל כפ"ס, איש ההיי-טק סתיו שחם, שרכש את הקבוצה בקיץ שעבר והוביל אותה תוך שנתיים למאבק על כרטיס לליגה הבכירה: "מדובר בהבעת אמון גדולה במועדון אשר בשנתיים האחרונות עשה כברת דרך ארוכה ויפה. אנו בטוחים כי אימוץ המועדון על-ידי חברה מכובדת כמו טריגו ירחיב את החיבור של המועדון לקהילה בכפ"ס ובאזור השרון, וביחד נגיע להישגים ספורטיבים וקהילתיים יפים".

יש לציין כי כפ"ס בבעלות שחם השתקמה לחלוטין, והיום יש לה 280 שחקנים במחלקת הנוער ועוד 867 ילדים ב-17 בתי ספר לכדורגל, בכלל זה באלפי מנשה וקרני שומרון.