רוג'ר ווטרס לוויליאמס: "ההופעה בישראל - תמיכה ברצח ילדים"

סולן "פינק פלויד" במכתב פתוח אל רובי וויליאמס שפורסם באתר Salon: "בין אם התכוונת לכך או לא - ההופעה שלך בת"א מעניקה תמיכה למשטר נתניהו הרצחני והגזעני"

רוג'ר ווטרס / צילום: רויטרס
רוג'ר ווטרס / צילום: רויטרס

רוג'ר ווטרס, סולן להקת "פינק פלויד" ואחד מהקולות הבולטים בתנועת החרם הפלסטינית BDS, פנה אתמול (ג') במכתב פתוח אל רובי וויליאמס באתר Salon לקראת ההופעה המתוכננת בישראל בסוף השבוע הקרוב.

במכתב מציין ווטרס את מה שהוא מגדיר כ"מעשים נפשעים וגזענים" של מדינת ישראל בהנהגתו של בנימין נתניהו, וקורא לוויליאמס להתפטר מתפקידו כשגריר של ארגון UNICEF, קרן החירום הבינלאומית של האו"ם שמסייעת לילדים במצוקה ברחבי העולם.

"רובי היקר", פותח ווטרס את מכתבו, "באחת התאונות המחרידות במהלך המתקפה המסיבית של ישראל על עזה בקיץ האחרון, נהרגו 4 נערים פלסטינים ששיחקו כדורגל על החוף. פשע המלחמה הזה צולם על-ידי ארגוני זכויות אדם ועיתונאים ששהו במלון הסמוך לחוף... אני מעלה את הסצנה הנוראית הזו בגלל שאתה ידוע כחובב כדורגל מושבע. כמו כן, גם כשגריר של ארגון UNICEF ותומך מוצהר של הגנה על ילדים בסכנה. ועדיין, למרבה הצער, כשזה נוגע לילדים פלסטינים, כמו אלה שנהרגו בעזה באותו יום - אתה מפגין אדישות מוחלטת למצבם".

ווטרס טוען כי ההופעה בישראל ב-2 במאי מהווה תמיכה שבשתיקה במותם של יותר מ-500 ילדים פלסטינים בעזה. בהמשך דבריו הוא נזכר בהופעה שקיים בעצמו בישראל ב-2006 וטוען כי זו התרחשה כשידע הרבה פחות מכפי שהוא יודע כעת.

"הקשבתי לקולות בשני הצדדים ולמדתי כל מה שיכולתי ללמוד על המצב בישראל ובפלסטין. טיילתי ממושכות על גבול הגדה המערבית וכעת, לאחר 9 שנים של מחקר, הגעתי למסקנה כי חרם הוא הדרך האפקטיבית והשלווה ביותר לשים סוף לסבל וליצור עתיד טוב יותר, עבור כל תושבי ארץ הקודש".

ווטרס ממשיך וקורא לוויליאמס שלא להופיע בישראל עד שזו תמלא אחר חוקי המשפט הבינלאומיים ותכיר בזכויות האדם הבסיסיות של כל בני האדם באזור. "כיום ב-2015 אין שום סיבה אמיתית למוזיקאים להופיע בתל-אביב. אנחנו מתקרבים לנקודת המפנה שבפניה עמדו אמנים בתקופת משטר האפרטהייד בדרום אפריקה".

המכתב הארוך של ווטרס מסתיים בפניה אישית אל וויליאמס. "כשגריר של UNICEF וכאדם שדוגל באנושיות וכבוד, יש לך לדעתי את החובה לכבד את הגבול שצוייר על-ידי החברה הפלסטינית ושורה הולכת וגדלה של אמנים. אלו לא רק קן לואץ', סטיבן הוקינג ואלביס קוסטלו, אלא אלפים רבים שמתנגדים לכיבוש ולדיכוי של האנשים שפקידים ישראלים מתארים כמי שהפחיתו במשקל אבל לא רעבים ללחם.

"כדי להיות ברור, רובי, בין אם התכוונת לכך או לא - ההחלטה להופיע בתל-אביב מעניקה למשטר נתניהו את התמיכה למדיניותו הרצחנית והגזענית. אני מבקש ממך להביט פנימה ולמצוא בתוכך את אוהד הכדורגל, האדם והאב שיכול להכיר בכאב אובדנו של אב אחר. אם אינך יכול לעשות זאת, מוטב שתעשה את הדבר ההגון ותתפטר מ-UNICEF".