קבוצת רכישה תקים את מגדל סוזוקי ביגאל אלון

קבוצת בסר מימשה את האופציה ב-90 מיליון שקל

כ-8 חודשים לאחר שנחתם הסכם האופציה בין קבוצת בסר בבעלותו של נחשון קיויתי לבין קבוצת מכשירי תנועה, יבואנית סוזוקי וקרייזלר שבשליטת צבי נטע, מומשה בימים האחרונים האופציה לרכישת המגרש בעבור כ-90 מיליון שקל - כך נודע ל"גלובס". האופציה מומשה לאחר שבסר שיווקה את שטחי המשרדים בבניין המיועד לקבוצת רכישה שתבנה את הפרויקט.

מדובר בשטח של כ-4 דונם הממוקם ברחוב יגאל אלון 82 בתל-אביב, שעליו פועל היום מוסך סוזוקי. המבנה הקיים שקיים על המגרש הוא בן קומה אחת ובהיקף של כ-3,000 מ"ר בנוי. על פי התב"ע התקפה במקום, תוכל קבוצת הרכישה לבנות בניין משרדים בהיקף של כ-24 אלף מ"ר בנוי שיתנשא לגובה 17 קומות מעל קומה מסחרית בהיקף של כ-1,800 מ"ר. בפרויקט מתוכנן להיבנות חניון תת קרקעי ובו כ-400 מקומות חניה. ההשקעה הצפויה בפרויקט כולו, כולל מרכיב הקרקע - כ-280 מיליון שקל.

בעלי הקרקע, קבוצת מכשירי תנועה, משאירה בבעלותה את קומת המסחר בבניין הצפוי להיבנות כמו גם את שלוש הקומות העליונות, ותהיה חלק מקבוצת הרכישה. עוד נודע ל"גלובס" כי בקבוצה ניתן למצוא שמות מוכרים כמו שוקי מדנס, יו"ר חברת הביטוח מדנס, ויהודה זיסאפל, יו"ר רד בינת, שרכשו זכויות לקומה אחת כל אחד בבניין. שטח קומה טיפוסית במגדל המתוכנן עומד על כ-1,200 מ"ר. תכנון המגדל נעשה ע"י משרד האדריכלים יסקי מור סיוון, עוה"ד שייצגו את בעלי הקרקע בעסקה הם משרד פישר בכר חן וול אוריון ומשרד עו"ד צמח שניידר ואת קבוצת הרכישה מייצג משרד הרמן מקוב ושות'.

בכוונת קבוצת הרכישה לקדם את הבנייה ללא בקשת הקלות. לדברי מארגן קבוצת הרכישה, קיויתי, שאישר את הפרטים ל"גלובס", החברה נמצאת היום בשלב תכנון מתקדם והגישה כבר בקשה להיתר. "אנחנו מקווים שבתוך 3 חודשים נוכל לקבל היתר בנייה", אמר קיויתי, "קיבלנו את האופציה לפני 8 חודשים והצלחנו לשווק את כל המגדל. אני ממשיך לפעול בציר יגאל אלון, שזיהיתי לפני שנים כשדרה החמישית של ת"א, והפרויקט הזה יתרום לפיתוח האזור כולו. אנחנו עכשיו בשלב קבלת ההצעות מקבלנים. אני מקווה שנוכל לעלות על הקרקע ולהתחיל בבנייה עד סוף השנה הנוכחית".