הותר לפרסום: עופר נמרודי חשוד במתן שוחד בתיווך רונאל פישר

(עדכון) - החשד: נמרודי שיחד קצין משטרה, בתיווך עו"ד פישר, כדי לקבל מידע על חקירות ב"פרשת אדון האשליות", שעניינה חשד להלבנת כספי הימורים באמצעות רכישת מניות הכשרה אנרגיה ■ נמרודי מכחיש כל קשר לפרשה

עופר נמרודי ורונאל פישר  / צילום: תמר מצפי וליאור מזרחי
עופר נמרודי ורונאל פישר / צילום: תמר מצפי וליאור מזרחי

פרשת השוחד "בכיכובו" של עו"ד רונאל פישר הולכת ומתבררת כתיבת פנדורה שבכל יום משתחרר ממנה מידע נוסף ומפליל לכאורה אודות אנשים מוכרים, החשודים כי העבירו בתיווכו של פישר כספי שוחד לקצין המשטרה רב-פקד ערן מלכה. זאת, לכאורה, בתמורה למידע על תיקי חקירה שהתנהלו בעניינם.

היום (ג') הגיע תורו של איש עסקים המוכר עופר נמרודי, בכיר לשעבר בשוק התקשורת. איש העסקים בן ה-58 נעצר אמש על-ידי חוקרי המחלקה הארצית לחקירות שוטרים (מח"ש) המופקדת על החקירה, ונחקר במשך שעות ארוכות באזהרה. שמו הותר לפרסום כעת.

נמרודי מכחיש כל קשר לפרשה.

מעצרו של נמרודי הוארך אתמול בשעות אחר-הצהריים על-ידי בית משפט השלום בירושלים, ואילו היום הוא שוחרר למעצר-בית למשך יומיים. פעולות החקירה בעניינו נמשכות. עם זאת, העובדה שהוא לא הובא להארכת מעצר עשויה ללמד כי מעורבותו בפרשה מצומצמת ביחס לחשודים אחרים.

עורכי דינו של נמרודי, ז'ק חן ומיכל רוזן-עוזר, מסרו: "עופר נמרודי ענה לכל שאלות חוקריו והכחיש כל קשר לפרשה. בתום החקירה הוא שוחרר לביתו".

"פרשת אדון האשליות"

לפי החשד, נמרודי ביקש לקבל מהמשטרה מידע על חקירת פרשת הלבנת ההון ועבירות ניירות ערך, שבמסגרתה הוא מסר בעבר עדות. מדובר בחקירה בפרשה שכונתה "פרשת אדון האשליות", שעסקה בחשד כי כספי הימורים לא חוקיים הולבנו באמצעות רכישת ניירות ערך של חברת הכשרה אנרגיה וחברות נוספות. זאת בין היתר על-ידי רועי חיון, איש עסקים מגבעתיים הפועל בתחום הפורקס.

שמו של חיון נודע בשוק ההון, לאחר שהתפרסם שהרוויח 5 מיליון דולר על השקעה של עשרות אלפי דולרים בלבד במניות הכשרה אנרגיה שהונפקה בנובמבר 2010. רב-פקד ערן מלכה החליף את ראש צוות החקירה בתיק ועמד תקופה קצרה בראשו, ולכן יכול היה לכאורה להעביר לאיש העסקים מידע בנושא.

לפי החשד, באמצעות עו"ד פישר, אותו הכיר מהימים שבהם פישר היה עיתונאי בכיר בעיתון "מעריב", העביר איש העסקים סכומי כסף נכבדים למלכה כדי לקבל מידע אודות חקירה הזו.

פרשת פישר מסתעפת

אתמול (ב') הותר לפרסום כי מנכ"ל נתיבי ישראל (מע"צ) לשעבר, שי ברס, נעצר אף הוא בחשד לשוחד במסגרת חקירת פרשת רונאל פישר. ברס (65) חשוד במתן שוחד למלכה באמצעות פישר, תמורת קבלת מידע מתיקי חקירה משטרתיים.

לפי ההערכה, המידע המבוקש עסק בחשדות למינוי מקורב ללא מכרז תקין ותוך ניגוד עניינים שקידם ברס בנתיבי ישראל וכן נגע להתנהלות לא תקינה לכאורה של ברס מול קבלנים. בנוסף חשוד ברס בשיבוש מהלכי משפט.

בית משפט השלום בירושלים האריך אמש את מעצרו ב-3 ימים. "עניינו של ברס הוא חלק מפרשה גדולה יותר הכוללת מספר פרשות הדומות ובהם מעורבים שונים", כתבה השופטת בהחלטת המעצר.

בנוסף לברס נעצרו אתמול שני בעלי חברה קבלנית, החשודים כי שיבשו באופן חמור חקירה משטרתית ואף נתנו שוחד במסגרת זו. באת-כוחם של השניים טענה כי המשך מעצרם עלול לגרום נזק חמור, בין היתר כיוון שהחברה בבעלותם בונה בימים אלה 6 בנייני מגורים הכוללים 105 יחידות דיור.

פריצת הדרך של השבוע האחרון בחקירת פרשת רונאל פישר הגיעה לאחר שחוקרי מח"ש הצליחו בתום תקופה ממושכת להתחקות אחר 4 ספרות שמהוות את קוד הנעילה של האייפון של פישר ולהוציא ממנו מידע רב אודות יחסיו עם מלכה. הפקת המידע גם סללה את הדרך לגיוס העוזרת של פישר כעדת המדינה בפרשה.

בהמשך החל גם רב-פקד מלכה לשתף פעולה עם המשטרה. מלכה מבקש אף הוא להיות עד מדינה כדי למלט עצמו מעונש חמור, אך לפי ההערכה נכון להיום הסיכויים לכך אינם גבוהים, לאור העובדה שהוא אחד משני החשודים המרכזיים.

הפרשיות האחרונות מצטרפות לשתי הפרשות המרכזיות שבגינן זומן פישר לשימוע שלפני העמדה לדין. פרשיות אלון חסן ואילון מכלוף. נזכיר כי ביולי אשתקד נעצר פישר לראשונה בחשד לעבירות שוחד ומירמה.

פישר חשוד שהציע לאלון חסן לסגור נגדו את התיק הפלילי בפרשת נמל אשדוד, תמורת 150 אלף דולר שיועברו לאנשי משטרה. המעצר התאפשר לאחר שחסן גויס על-ידי מח"ש ועשה לפישר תרגיל, כאשר העביר לו מזוודה עם מזומנים תמורת שירותיו הלא חוקיים לכאורה.

במקרה השני, כך על-פי החשד, קיבל פישר סכום כסף במזומן ממכלוף, הבעלים של מטמנת פסולת באשקלון, אותו ייצג בהליכים משפטיים שהתנהלו בעניינו. גם במקרה הזה חשוד פישר כי קיבל את הכספים לאחר שיצר מצג כי בדעתו להעבירם לידי שוטר בתמורה לקבלת מידע בעניין תיקי חקירה המתנהלים נגד מכלוף.

בנוסף על כל אלה ממשיכה מח"ש לבדוק האם פישר הציע לעו"ד רועי בר, ששימש כיועץ משפטי חיצוני לעיריית רחובות, דרך מתווך (חבר משותף), לסגור את תיק החקירה נגדו תמורת 2 מיליון דולר. בר חשוד בפרשת שחיתות הקבלנים בראשון לציון וברחובות, שבה מעורבים גם מנור גינדי ורוני יצחקי.

כמו כן, מח"ש בודקת אם פישר העביר מידע מחקירת משטרה ללקוחו, יאיר ביטון, מבעלי חברת ב.יאיר, החשוד בהלבנת הון של כ-60 מיליון שקל דרך ארגון הפשיעה של יצחק אברג'יל. פישר הוא חבר קרוב וגם שותף עסקי של ביטון.

עופר נמרודי: מו"ל העיתון שהסתבך

עופר נמרודי (58), בנו של איש העסקים יעקב נמרודי, הוא עורך דין במקצועו שסיים בהצטיינות לימודי משפטים באוניברסיטת תל-אביב ותואר שני באוניברסיטת הרווארד היוקרתית והתמחה אצל שופטת בית המשפט העליון בדימוס, מרים בן-פורת.

ב-1992 רכשה משפחת נמרודי את העיתון "מעריב" לאחר מותו של רוברט מקסוול, ועופר נמרודי התמנה למו"ל ועורך ראשי.

לאורך השנים הסתבך נמרודי במספר פרשות פליליות. ב-1995, על רקע התחרות החריפה בין "ידיעות אחרונות" ו"מעריב", הוא בחשד להאזנות סתר, וכעבור 3 שנים הורשע ונידון למאסר של 8 חודשים ולקנס של מיליון שקל. בעקבות הפרשה נמרודי השעה את עצמו מתפקידיו ב"מעריב", אולם משפחתו נותרה המוציאה לאור של העיתון.

הסרטון שבו נראה נמרודי לועס מכניס אל פיו מסמך במהלך אחת מחקירותיו ולועס אותו זכור לרבים. בדצמבר 1999, כ-10 חודשים לאחר שחרורו ממאסר, נעצר נמרודי שוב בפרשה המכונה "פרשת נמרודי ב'". הפעם נחשד נמרודי כי פנה אל החוקר הפרטי רפי פרידן וביקש ממנו סיוע בפגיעה נוני מוזס ועמוס שוקן, בעלי העיתונים המתחרים.

לאחר הגשת כתב אישום הכולל סעיפים חמורים וביניהם קשירת קשר לרצח, התקיים משפט ארוך. בית המשפט לא האמין לעדי המדינה (בהם פרידן), ובסופו של דבר חתמו הצדדים על עסקת טיעון, לפיה נמרודי הורשע בעבירות של שיבוש מהלכי חקירה ומשפט.

על נמרודי נגזרו 15 חודשי מאסר וכן הופעל העונש של 10 חודשי מאסר על-תנאי שנגזר עליו במשפטו הקודם. בנוסף נגזר עליו עונש של שנת מאסר על-תנאי וקנס בסך כ-350 אלף שקל. המאסר בפועל שנפסק לו חפף את תקופת מעצרו בעת ניהול המשפט, ובסיומו של זה הוא שוחרר.

עם הגשת כתב האישום נגדו התפטר נמרודי מתפקידו כמנכ"ל "מעריב". עם זאת, הרשעתו לא נשאה קלון, דרגותיו הצבאיות לא נשללו, והחברות הציבוריות שבשליטת משפחתו המשיכו לתפקד ללא כל פגיעה ואף זכו להצלחה בהנפקות שונות של מניות לציבור.

לאחר שחרורו שב נמרודי לנהל את "מעריב", את חברת הכשרת היישוב ואת עסקי המשפחה ולהובילם. תחת ניהולו התרחבה פעילות קבוצת נמרודי באופן משמעותי, והיא חולשת כיום על עסקים וחברות בתחומי הנדל"ן בארץ ובחו"ל (ביניהם קניון שבעת הכוכבים בהרצליה), האנרגיה, התקשורת והמלונאות.