בנט מאיים: "תיק המשפטים לאיילת שקד - או שנישאר בחוץ"

יו"ר הבית היהודי, המחזיק את עתיד הקואליציה על כתפיו, דורש מנתניהו את תיק המשפטים למפלגתו: "המשרד לשקד - או שנלך לאופוזיציה" ■ בליכוד תקפו: בימין לא יסלחו לבנט אם יפיל את הממשלה

בנימין נתניהו נפתלי בנט / צילום: חיים צח-לע"מ רוני שיצר
בנימין נתניהו נפתלי בנט / צילום: חיים צח-לע"מ רוני שיצר

יממה לסיום המועד שנקבע להרכבת הממשלה, נמשכים הקשיים במשא-ומתן הקואליציוני: יו"ר הבית היהודי, נפתלי בנט, דורש כעת מראש הממשלה בנימין נתניהו למנות את חברת הכנסת איילת שקד ממפלגתו לשרת המשפטים הבאה.

על-פי הדרישה שמציב בנט, שירד בשעות האחרונות למחתרת וניתק מגע, יש להודיע מיד על מינויה של שקד, זאת מחשש שמספר השרים לא יוגדל. "תיק המשפטים - או שנישאר בחוץ", לשון המסר שהועבר לאנשי הליכוד.

גורמים המקורבים לראש הממשלה נתניהו הזהירו בתגובה לדרישת הבית היהודי כי אין בכוונתם למסור את תיק המפשטים לידיו של בנט. "הימין לא יסלח לעולם לבנט אם ישמוט את השלטון מהימין בגלל תאוות תיקים", מסרו.

מחר (ד') בחצות יפוג המועד האחרון שבו אמור נתניהו לפנות לנשיא ריבלין ולבשר לו האם עלה בידיו להרכיב ממשלה. על-פי הפרוטוקול, נשיא המדינה לא צריך לבדוק את ההכרזה ולבקש הוכחות והסכמים, לכן ייתכן כי הדד-ליין יידחה לתחילת השבוע הבא - דבר שיאפשר לנתניהו להמשיך במשא-ומתן.