אנדוצ'ויס פרסמה תשקיף לגיוס של 115 מיליון דולר

מוצר הדגל של חברת המכשור הרפואי: אנדוסקופ שפותח על-ידי פיר מדיקל הישראלית שמוזגה לתוכה ■ בין בעלי המניות: הקרנות אקסלמד של מורי ארקין ואגת של דני נוה

מכשור רפואי / צילום: shutterstock
מכשור רפואי / צילום: shutterstock

חברת המכשור הרפואי אנדוצ'ויס הגישה תשקיף לגיוס של 115 מיליון דולר. על פי ההערכות צפוי שווי החברה בגיוס לנוע סביב ה-500 מיליון דולר. אנדוצ'ויס האמריקאית משווקת מספר רב של מוצרים לטיפול בדרכי העיכול. מוצר הדגל שלה הוא אנדוסקופ שפותח על-ידי חברת פיר מדיקל הישראלית, שמוזגה לתוך אנדוצ'ויס ב-2013. מרכז הפיתוח בישראל מעסיק 70 עובדים. חתמי ההנפקה הם ויליאם בלייר, בנק אוף אמריקה מריל לינץ', ג'יי.פי מורגן וסטיפל.

הכנסות אנדוצ'ויס עמדו על 61.4 מיליון דולר ב-2014, צמיחה של 22% לעומת 2013 ושל 79% לעומת 2012. ברבעון הראשון של השנה רשמה החברה הכנסות של 16.7 מיליוןן דולר. החברה הפסידה 53.6 מיליון דולר ב-2014, ו-15.3 מיליון דולר ברבעון הראשון של 2015. בעלת המניות הישראלית הגדולה בחברה היא קרן אקסלמד של מורי ארקין וד"ר אורי גייגר. גם קרן אגת מחזיקה בחברה (השקעה של מישל חביב). בעלת המניות הגדולה באנדוצ'ויס היא קרן סקויה האמריקאית.

אנדוצ'ויס הוקמה ב-2008 על-ידי מרק גילרת', בעבר סמנכ"ל השיווק של חברת גיוון אימג'ינג הישראלית, לשם פיתוח פתרונות משופרים לרפואת מערכת העיכול. מוצר הדגל של רפואת מערכת העיכול הוא האנדוסקופ, והחברה חיפשה אחר אנדוסקופ פורץ דרך ומצאה אותו בפיר מדיקל, שהוקמה על-ידי אבי לוי, בעבר ממייסדי חברת סייטליין שנמכרה ב-150 מיליון דולר לתאגיד סטרייקר. מדובר בקולנוסקופ עם זווית מצלמה של 330 מעלות במקום 170. צילום רחב יותר מאפשר אבחון של יותר פוליפים סרטניים או קדם-סרטניים.

שוק ההנפקות פתוח בשנתיים האחרונות להנפקות בתחום התרופות, אך חברות בתחום המכשור הרפואי זכו לפחות הצלחה, וזאת בהנחה שהיו בשלב של טרום-מכירות. לעומת זאת, חברות עם מכירות משמעותיות כמו אנדוצ'ויס, זכו ליחס חם יותר, ועם אלה ניתן למנות למשל את K2m מתחום עמוד השדרה, טריווסקולר מתחום הקרדיולוגיה ואפילו לומניס הישראלית מתחום האסתטיקה והניתוחים, שהנפקותיהן נעו סביב המספרים שאליהם מכוונת אנדוצ'ויס.

ביונדווקס מנפיקה, וגם אאוטבריין

חברת ביונדווקס, המפתחת חיסון אוניברסלי למגוון רחב של זני שפעת ונסחרת בתל אביב, פרסמה עדכון לתשקיף שלה להנפקה מקבילה בנאסד"ק, שבו העלתה במעט את הסכום המבוקש לגיוס - מ-11.5 מיליון דולרמ מקסימום כולל אופציית החתמים, ל-12.3 מיליון דולר מקסימום.

את ההנפקה מוביל החתם Aegis. החברה נסחרת בתל אביב לפי שווי של 38.8 מיליון שקל. ההנפקה צפויה בימים הקרובים.

גם חברת האינטרנט אאוטבריין ממשיכה להיערך להנפקתה הצפויה בוול סטריט, עם מינויו של יובל בן יצחק למנהל הטכנולוגיות הראשי (CTO). בעבר דווח שהחברה הגישה ל-SEC, רשות ניירות ערך בארה"ב, תשקיף חסוי לגיוס בשווי מבוקש של מיליארד דולר. אאוטבריין (Outbrain) עוסקת בהמלצות תוכן לגולשים באינטרנט, והמלצותיה המותאמות אישית לגולש מותקנות באתרים מובילים, ובהם CNN, לה מונד, ESPN וניו יורק פוסט. בן יצחק שימש במשך חמש שנים כ-CTO בחברת AVG, וקודם לכן היה מנהל הטכנולוגיות הראשי של חברת אבטחת הסייבר פינג'ן.

באאוטבריין ינהל בן יצחק צוות מפתחים שייצרו פתרונות חדשניים עבור אתרי תוכן ומפרסמים. בחברה מציינים שהוא מביא עמו ניסיון רב של התאמת צוותי פיתוח ומוצרים לחברות בשלבי צמיחה מתקדמים.

אנדוצ'ויס

שנת הקמה: 2008

תחום פעילות: מגוון מוצרים לטיפול במערכת העיכול

מייסד ומנכ"ל: מרק גילרת'

משקיעים: אקסלמד, אגת, Sequoia, River cities, Council Capital, Envest

הכנסות ב-2014: 61.4 מיליון דולר

הפסד ב-2014: 53.6 מיליון דולר