גיק שואו: 3 מצלמות אקסטרים שכדאי לכם להכיר

גו פרו לא צריכה לחשוש, בינתיים, אבל HTC, שיאומי הסינית וחברת AEE השיקו מצלמות אקסטרים בישראל, במחירים של 950 שקל, 520 שקל ו-1,450 שקל בהתאמה

גיק שואו, מצלמת אקסטרים / צילום: מתוך הוידאו
גיק שואו, מצלמת אקסטרים / צילום: מתוך הוידאו

מצלמות האקסטרים הפכו לאחד הטרנדים החמים בתעשיית הטכנולוגיה. חברות רבות מייצרות מצלמות המנסות להתחרות בחברת גו פרו המובילה את התחום. הפעם אנחנו רוצים להציג לכם שלוש אלטרנטיבות פחות מוכרות, הנמכרות בישראל ברמות מחיר שונות.

גו פרו, שמחירי המצלמות שלה נעים בין 1,000 ל-2,500 שקל, אומנם לא צריכה לחשוש, אבל HTC השיקה לאחרונה בארץ את מצלמת האקסטרים הראשונה שלה - re. מדובר במצלמה קומפקטית, שהמטרה שלה היא לאפשר לאנשים לצלם סרטוני וידיאו ותמונות, כאשר הם מחזיקים את המצלמה ביד, מבלי להסתכל בצילום מהעדשה (למצלמה אין מסך או עינית) וגם ללא תפעול מספר רב של כפתורים. ב-HTC מספרים שבדרך הזו, המשתמש יכול ליהנות מהרגע שהוא נמצא בו ולא לראות אותו דרך מסך המצלמה בזמן שהוא מצלם.

המצלמה כוללת חיישן 16 מגה פיקסל, צילום וידיאו ברזולוציית Full HD ועדשה של 146 מעלות. המצלמה גם מאפשרת צילום בהילוך איטי, קיטועי זמן (time lapse) וצילום מתחת למים ללא שום אביזר. ל-re אין מסך מגע, כאשר ההגדרות וצפייה בסרטונים מתבצעת דרך אפליקציה בסמארטפון (אנדרואיד ו-iOS).

מחיר ה-re עומד על 950 שקל (היבואן הרשמי טאץ' גרופ). האביזרים עבור המצלמה הכוללים תושבת לאופניים ונרתיקי נסיעה יגיעו למכירה בתקופה הקרובה.

הסינים באים

חברת שיאומי (Xiaomi) הסינית מוכרת לרבים מהישראליים בזכות הסמארטפונים שלה, אבל החברה פעילה בעוד תחומים, בינהם גם מצלמות אקסטרים. דגם ה-yi מגיע בעיצוב קומפקטי מאוד (72 גרם) והוא מאפשר צילום וידיאו ב-Full HD עם 60 פריימים לשנייה. חיישן צילום התמונה הוא בעל 16 מגה פיקסל. המצלמה גם כוללת התקן WiFi לחיבור לסמארטפון, כך שניתן לראות את זווית הצילום ולשתף צילומים ישר מהשטח. המצלמה לא עמידה למים ודורשת רכישת כיסוי מתאים עבור היכולת הזו.

מחירו של ה-yi עומד על 520 שקל, כאשר גרסה הכוללת מונופד עומדת על 600 שקל דרך אתר צ'יינה ביי.

צילום 4K

חברת AEE פחות מוכרת בארץ, אבל לאחרונה חברת רונלייט החלה לייבא את מוצריה. דגם S71 המציע צילום ברזולוציית 4K עם 15 פריימים לשניה או צילום Full HD עם 60 פריימים לשנייה. צילום התמונות מתבצע עם חיישן 16 מגה פיקסל. המצלמה מגיעה בערכה עם מגוון אביזרים, בינהם כיסוי עמיד למים (עד לעומק 10 מטר). המצלמה גם כוללת תקשורת WiFi. המחיר 1,450 שקל.