הצרות של יובל רבין: תיק הוצל"פ בגין צ'ק שחזר

לאחר שפונה מדירתו בשדרות רוטשילד בת"א עקב אי-תשלום שכר דירה, צ'ק ששילם רבין לחברת ראיתלון בסך 48 אלף שקל חזר בשל אי-כיסוי מספיק

יובל רבין/ צילום: סיון פרג'
יובל רבין/ צילום: סיון פרג'

הצרות של יובל רבין (59), בנו של ראש הממשלה המנוח יצחק רבין, באות בצרורות. אחרי שהיום (א') פורסם כי רבין פונה מביתו בשדרות רוטשילד בתל-אביב עקב אי-תשלום שכר דירה, לגלובס" נודע כי נגד בנו של ראש הממשלה המנוח נפתח תיק הוצאה לפועל בגין חוב של 150 אלף שקל.

את התיק בהוצאה לפועל נגד רבין פתחה חברת ראיתלון בע"מ, בגין צ'ק על סך כ-48 אלף שקל ששילם רבין לחברה, אך חזר בשל אי-כיסוי מספיק (אכ"מ).

החוב של רבין לראיתלון בעקבות תביעה כספית בסך של כ-7 מיליון שקל שהגישה החברה נגד חברת זניט ובעלי מניותיה, בהם רבין, במאי 2013. ב-26 בפברואר 2015 נחתם הסכם פשרה בין החברה לבין הנתבעים, במסגרתו התחייב כל אחד מבעלי מניותיה של חברת זניט לשלם סכומים לחברת ראיתלון.

בהתאם להסכם הפשרה, התחייב יובל רבין לשלם לראיתלון כ-155 אלף שקל ב-4 תשלומים, כאשר היעדר פירעון של אחד מהתשלומים מעמיד את כל היתרה לפירעון מיידי.

הצ'ק הראשון שניתן בשמו של רבין (חברת עטיר שי בע"מ), כאמור, לא כובד על-ידי הבנק. אי לכך, ולאחר מתן מספר התראות בכתב, נפתח ב-28 באפריל 2015 תיק הוצאה לפועל כנגד רבין.

עיקר פעילותו של רבין הבן כאיש עסקים היא בתחומי הטכנולוגיה. רבין עומד בראש חברת WTP שנסחרת בבורסה ועוסקת במחזור פסולת עירונית. בנוסף משמש רבין כיו"ר חברות הסטארט-אפ ביונד ורבל.

רבין התגורר עד לפני כשנה בויולה בשכונת צהלה בצפון תל-אביב. לאחר גירושיו השניים הוא עבר לדירה בשדרות רוטשילד, ששכר הדירה בה הוא 15 אלף שקל בחודש. לפי פרסום במוסף "דה מרקר" הבוקר, רבין נאלץ לאחרונה לפנות את ביתו, לאחר שלא הצליח לעמוד בתשלומי השכירות.