ההסתדרות: "אמדוקס פועלת לסכל את התארגנות העובדים"

"מדברים שהובאו אלינו מצד עובדי החברה, עולה כי אמדוקס פועלת כדי להשפיע על העובדים ועל מהלך ההתארגנות"

אבי ניסנקורן / צילום: בועז אופנהיים
אבי ניסנקורן / צילום: בועז אופנהיים

ההסתדרות הכללית הזהירה היום (א') את הנהלת אמדוקס ישראל מפני מעורבות בלתי חוקית לכאורה של מנהלים בחברה, בניסיון להשפיע על התארגנות של העובדים בה. במכתב ששיגר יו"ר איגוד עובדי הסלולר, האינטרנט וההייטק בהסתדרות, יקי חלוצי, למנכ"ל אמדוקס, אלי גלמן, נטען כי "מדברים שהובאו אלינו מצד עובדי החברה, עולה כי אמדוקס פועלת כדי להשפיע על העובדים ועל מהלך ההתארגנות".

באמדוקס ישראל כ-4,500 עובדים ובשבוע שעבר החל השלב הגלוי של התארגנות העובדים בחברה, בניסיון לכונן בה יחסי עבודה קיבוציים. בהסתדרות הכללית הסבירו אז כי מהלך זה החל לקרום עור וגידים לאור רצונם של העובדים להבטיח את ביטחונם התעסוקתי ולשפר את תנאי העסקתם. מדובר בהמשך מגמה של התארגנות עובדים בענף ההייטק לאחר שהתאגדויות של עובדים היו גם ב-SAP, בנס טכנולוגיות ובקומברס.

במכתבו של חלוצי למנכ"ל אמדוקס נכתב: "חרף הצהרות פומביות מצד אמדוקס, שלפיהן החברה לא תתערב במהלך ההתארגנות של העובדים, התברר לנו כי הצהרות לחוד ומעשים לחוד וכי מוקם ועד פנימי בחברה, המצויד במיטב החומרים המשמשים לסיכול מהלכי התארגנות, לרבות טופס ביטול חברות המנוסח היטב, כשהגורם הנבחר להוביל את הוועד הפנימי הוא מנהל בדרג של דירקטור, דן הוד".

עוד טוען חלוצי כי הוד הפיץ ביום חמישי האחרון שלוש פעמים בדואר האלקטרוני בחברה מכתבים שליליים נגד ההתארגנות שבהם מובעת תמיכה בהקמת ועד פנימי. לטענת חלוצי, באחת הפניות של הוד לעובדים הייתה גם הפניה לאתר "עצומה", שנועד להחתים עובדים נגד ההתארגנות: "למרבה 'ההפתעה', הוא לא נחסם בידי בגורמים המקצועיים הרלוונטיים".

הוא הוסיף כי מעשים כאלה אינם מקובלים באמדוקס, וכי נהליה הפנימיים של החברה מחייבים פנייה בדואר האלקטרוני לכלל העובדים רק בקבלת אישור ממחלקת משאבי האנוש שלה.

בפניית ההסתדרות למנכ"ל גלמן נטען כי במפגש שהתקיים עם עובדים בחברה ביום חמישי הבהיר להם אחד הסמנכ"לים באמדוקס כי כדאיות ההתארגנות שלהם במסגרת ההסתדרות מוטלת בספק וכי לחבר המנהלים שלה בארה"ב לא תהיה סבלנות למהלך כזה.

"החברה אמנם הפיצה הנחיות למנהליה שלא להתערב בהתארגנות, אולם נראה כי ההנחיות לא חודדו מספיק ובכל מקרה החברה פועלת מתחת לפני השטח, בעקיפין, כדי לסכל את ההתארגנות ולחבל בה. אנו רואים מעשים אלו בחומרה, שכן הם מהווים הפרה חמורה של זכות ההתארגנות", טען חלוצי.

מאמדוקס ישראל נמסר בתגובה כי "לחברה אין כל חלק בהתאגדות העובדים בהסתדרות ואין לה שום חלק בהתאגדות עובדים בוועד פעולה אחר או בכלל. לכל עובד קיימת הזכות לבחור אם להתאגד במסגרת ההסתדרות או בכל מסגרת אחרת, או שלא להתאגד בכלל. אמדוקס ישראל מכבדת ותמשיך לכבד את הוראות החוק בעניין זה".