אלביט הדמיה מוכרת שני מלונות בבלגיה ב-48 מיליון אירו

התמורה נטו מהעסקה צפויה לעמוד על כ-27 מיליון אירו ■ היקף המזומנים בקופתה של אלביט הדמיה צפוי לגדול בכ-90 מיליון שקל

רון הדסי / צילום: תמר מצפי
רון הדסי / צילום: תמר מצפי

חברת ההחזקות אלביט הדמיה, שבשליטת מחזיקי האג"ח לשעבר בראשות קרן יורק, מבצעת צעד מהותי של מימוש נכסים במטרה להגדיל את נזילותה. החברה דיווחה היום כי חתמה על הסכם למכירת מלוא החזקותיה בשני בתי מלון שבבעלותה המלאה בעיר אנטוורפן שבבלגיה, תמורת כ-48 מיליון אירו. את המלונות תרכוש חברת אסטריד, השייכת לקבוצת קרנות ההשקעה האמריקאית KKR, והעסקה בין הצדדים תושלם לאחר שיתמלאו תנאים מסוימים שנקבעו בהסכם הרכישה.

רון הדסי, יו"ר אלביט הדמיה, ציין כי מכירת המלונות בבלגיה היא המימוש המשמעותי ביותר שמבצעת החברה מאז השלמת הסדר החוב בפברואר אשתקד. "מהלך זה תואם את התוכנית האסטרטגית של החברה לממש נכסים אשר הגיעו לשלב הבשלות ומיצו את פוטנציאל ההשבחה שלהם יחד עם השבחה של נכסים קיימים", הוא הוסיף.

הדסי סיפר לאחרונה בראיון ל"גלובס" כי הוא בוחן אפשרויות למכירת המלונות, כמו גם את הקרקע שמחזיקה החברה בטבריה, על חוף הכנרת, שאותה ינסה למכור תמורת כמה עשרות מיליוני שקלים.

שני המלונות הנמכרים - רדיסון בלו ופארק אין שבאנטוורפן - ממוקמים במרכז ההיסטורי של העיר, סמוך לרובע היהלומים ומול תחנת הרכבת המרכזית. רדיסון בלו הוא מלון 4 כוכבים, והוא כולל 247 חדרים ו-18 חדרי ישיבות, ופארק אין הוא מלון 3 כוכבים, וכולל 59 חדרים.

לאחר החזר ההלוואות הבנקאיות של החברה הבת, צפויה התמורה נטו מהעסקה לעמוד על כ-27 מיליון אירו, מתוכם יופקד בנאמנות סך של כ-1 מיליון אירו, להבטחת התחייבויות השיפוי של המוכרת על פי הסכם רכישת המניות. עוד צוין, כי כ-4.5 מיליון אירו מהתמורה נטו תשמש לפירעון חלק מקרן החוב של אלביט הדמיה לבנק הפועלים, בהתאם להסכם ההלוואה בין הצדדים.

דורון משה, מ"מ מנכ"ל וסמנכ"ל הכספים של החברה הוסיף כי עם השלמת העסקה, יגדל היקף המזומנים של החברה (סולו) בכ-90 מיליוני שקלים, ואילו היקף ההלוואות במאזן המאוחד יקטן בכ-100 מיליון שקל.

השליטה באלביט הדמיה עברה בינואר 2014 מבעל השליטה הקודם, מוטי זיסר, לידי מחזיקי האג"ח, בראשות הקרנות יורק ו-DK פרטנרס, במסגרת הסדר חוב שכלל מחיקת סכום עתק בהיקף של 1.8 מיליארד שקל מחובות החברה. תיק הנכסים של אלביט הדמיה, הנסחרת בשווי של כ-150 מיליון שקל, כולל בראש ובראשונה החזקה בחברה הבת פלאזה סנטרס (45% מההון), וכן באמצעות חברה בת אחרת, אלביט מדיקל, בחברת המכשור הרפואי אינסייטק ובחברת גילוי התרופות גמידה-סל.