מועצת הכבלים להוט: שנו את המבצע שהוצע רק בשישי-שבת

מבצע "טריפל weekend" של הוט הוצע רק בשישי-שבת, ולדברי יו"ר מועצת הכבלים, יש בכך כדי להפלות בין לקוחות שאינם משתמשים באינטרנט בשבת

ד``ר יפעת בן חי שגב / צילום: איל יצהר
ד``ר יפעת בן חי שגב / צילום: איל יצהר

רגע לפני שסלקום משיקה את חבילת הטריפל שלה, שאמורה להתחרות בחבילת הטריפל של הוט, הורתה היום (ב') מועצת הכבלים והלוויין להוט להכניס שינויים במבצע "טריפל weekend" המוצע רק בימים שישי ושבת, וזאת כדי להבטיח תנאים שווים ובלתי מפלים לכלל האוכלוסייה. המועצה ביקשה כי המבצע ישווק במחיר זהה גם ללקוחות שאינם מנויים לאינטרנט.

בהודעה שמסרה המועצה, היא מציינת כי הורתה להוט להרחיב את פרק הזמן הניתן להצטרפות למבצע "טריפל weekend", וזאת על-מנת לאפשר לכלל הציבור להצטרף למבצע.

חברת הוט הציעה ללקוחותיה מבצע מכירות מיוחד באמצעות האינטרנט, רק בשישי-שבת. לפי המועצה, הצעת המבצע אך ורק בשישי-שבת, יש בה אף כדי להפלות לכאורה בין לקוחות העושים שימוש בשירותי אינטרנט בשישי-שבת ובין כאלה שלא עושים שימוש בהם. יו"ר מועצת הכבלים, ד"ר יפעת בן-חי-שגב, מצאה כי בעשותה כן, פועלת הוט לכאורה בניגוד להוראות רישיונה ומפרה לכאורה את ההוראות המחייבות אותה באספקת שידורים ושירותי שידור בתנאים שווים.

כמו כן, המועצה הבהירה כי על הוט להציע את המבצע במחיר זהה גם ללקוחות שאינם מנויים לאינטרנט, באופן שיוכלו ליהנות מההצעה, הכוללת גם שירותי אינטרנט.

הט אומנם רשאית להציע ללקוחותיה הנחות ומבצעים בכל עת, אך זאת מבלי לפגוע בהוראות רישיונה הנוגעות לאספקת שידורים ושירותי שידור בתנאים שווים ובלתי מפלים.

יו"ר המועצה, ד"ר בן-חי-שגב, מסרה בתגובה כי מועצת הכבלים והלוויין אחראית על הבטחת שירות יעיל במחיר הוגן ושקוף ובתנאים בלתי מפלים, ועל כן תגביר את אכיפתה בעניין.

ד"ר בן-חי-שגב הוסיפה כי אין מדובר במקרה ראשוני או חד-פעמי שהוט מפרה
את תנאי הרישיון שלה בהקשר זה, וכי במחלקת פניות הציבור של המועצה הצטברו תלונות הנוגעות להטעיה לכאורה במבצעי מכירה של החברה.

בנסיבות אלה החליטה ד"ר בן-חי-שגב להורות להוט להרחיב את פרק הזמן הניתן לכלל הלקוחות להצטרף למבצע, וביקשה כי החברה תספק אותו במחיר זהה גם ללקוחות שאינם מנויים לאינטרנט.

מהוט נמסר בתגובה: "המבצע האטרקטיבי לא רק שלא בוטל, אלא שעל-פי הודעת המועצה לכבלים וללוויין התבקשנו להרחיב אותו ולאפשר הצטרפות אליו לאוכלוסיות נוספות. מעבר לכך, אין כל פגם בהתנהלות החברה, ואין מניעה מאיש שומר שבת ליהנות מהמבצע.

"המבצע פתוח ללקוחות החל משישי בצהריים עד ליום ראשון בבוקר, על-מנת לאפשר גם ללקוחות שומרי שבת ליהנות מהמבצע ומיתרונות ההתחברות דרך האינטרנט, והם יכולים לעשות זאת לפני כניסת השבת או אחריה".