מיילן: כל רגע נקבל אישור FDA לקופקסון גנרי

מנכ"לית מיילן בכנס הבריאות של מריל לינץ': לחברה "הרבה הזדמנויות אטרקטיביות", ומיילן תרצה להרחיב את פורטפוליו המוצרים שלה ■ מיילן מבקשת לרכוש את פריגו ב-33 מיליארד דולר - פריגו מתנגדת

הת'ר ברש ורוברט קורי / צילומים: רויטרס ובלומברג
הת'ר ברש ורוברט קורי / צילומים: רויטרס ובלומברג

מיילן ממשיכה להתנגד לרכישתה על-ידי טבע , ומעריכה כי היא עשויה לקבל ממש כל רגע אישור מה-FDA (רשות המזון והתרופות של ארה"ב) לשווק את הגרסה הגנרית שלה לקופקסון, תרופת הדגל של טבע.

מנכ"לית מיילן הת'ר ברש וסמנכ"ל הכספים ג'ון שינן השתתפו אתמול (ד') בכנס הבריאות של מריל לינץ', ואנליסט מריל לינץ' סומנט קולקרני פרסם בעקבות המצגת סקירה על החברה. הכנס היווה מקום מפגש אפשרי לבכירי שלוש החברות המעורבות במשולש המיזוגים והרכישות של שוק הפארמה - גם טבע ופריגו השתתפו בו.

כזכור, טבע מבקשת לרכוש את מיילן בעסקה של מעל 40 מיליארד דולר, ומיילן מסרבת ומבקשת לרכוש את פריגו בעסקה של כ-33 מיליארד דולר, אך גם פריגו מסרבת.

איל דשא, מנהל הכספים הראשי של טבע, אמר במצגת שלו שטבע מעריכה שתוכל לקבל את אישור רשויות ההגבלים העסקיים לרכישת מיילן תוך 4-7 חודשים, ולהשלים את הרכישה עד סוף 2015. לעומת זאת, ברש ושינן ממיילן ציינו שמיילן מצפה ל"מכשולים רגולטוריים משמעותיים" באישור עסקת טבע-מיילן, והעריכו שבסביבת המקרו הנוכחית, הרגולטורים יבדקו מקרוב כל עסקה בסדר הגודל הזה.

בהתייחסות ל-"תוכנית ב'" אם רכישת פריגו לא תצא אל הפועל, בכירי מיילן אמרו שיש לחברה "הרבה הזדמנויות אטרקטיביות" וכי מיילן תרצה להרחיב את פורטפוליו המוצרים שלה בקטגוריות רפואיות נוספות.

כאמור, במיילן מצפים לאישור קרוב לשווק את הגרסה הגנרית שלהם לקופקסון של טבע (בינתיים, ה-FDA אישר לשיווק רק את הגרסה של מומנטה וסנדוז). לדברי מיילן, לפי תשובות ה-FDA לעתירות שהגישה טבע בנושא, הם מאמינים שהגרסה של מיילן עומדת בכל הקריטריונים המדעיים ומבחינתם אישור צפוי בכל רגע. במריל לינץ' ממשיכים להמליץ בהמלצות "קנייה" הן על מיילן והן על טבע.