יואב גלנט נכנס למשרד הבינוי - ומסמן את היעד מס' 1 שלו

גלנט בטקס חילופי השרים במשרד הבינוי: "האתגר הראשון - שלכל מי ששירת בצבא תהיה קורת-גג לחזור אליה... גם לכל האחרים כמובן מגיע, אבל בראש ובראשונה מגיע שנדע לתמוך באנשים הללו שהמדינה שלחה אותם"

יואב גלנט ואורי אריאל / צילום: משרד הבינוי
יואב גלנט ואורי אריאל / צילום: משרד הבינוי

"האתגרים הניצבים בפני משרד הבינוי חשובים לכל אזרח ואזרח בישראל, ביחד עם שר האוצר משה כחלון נפעל להתמודד עמם בהצלחה. האתגר הראשון במעלה הוא שלכל חייל וכל אדם ששירת ומשרת בסדיר, בקבע ובמילואים תהיה קורת-גג משלו לחזור אליה. בכל הנושאים הללו אנחנו נצטרך לעסוק. גם לכל האחרים כמובן מגיע, אבל בראש ובראשונה מגיע שנדע לתמוך באנשים הללו שהמדינה שלחה אותם, ואני מקווה שנשכיל כולנו ביחד לעשות את זה", כך אמר היום (א') שר הבינוי החדש, יואב גלנט, שנכנס היום באופן רשמי לתפקידו.

הדברים נאמרו בטקס רשמי של החלפת השרים במשרד הבינוי בירושלים. נציין כי אמירתו זו של גלנט מעלה שוב נושא טעון שעלה גם בימי הממשלה הקודמת והוא העדפה לאומית של משרתי צבא או שירות לאומי ואזרחי בכל הקשור לתחום הדיור. נזכיר כי תוכנית הדגל של שר האוצר לשעבר יאיר לפיד, מע"מ בשיעור אפס אחוז לדירת מגורים ראשונה, גם היא ביקשה לתת עדיפות למשרתים מה שגרר ביקורת עזה מצד גורמים שונים ואיומים בבג"צ. לעובדה שהתבטאותו הראשונה של גלנט כשר בינוי עוסקת בתחום זה משמעות לא קטנה וכעת יש לראות כיצד ינסה לקדם את הנושא במסגרת תחומי אחריותו.

עוד אמר השר הנכנס גלנט בטקס: "זהו יום מרגש להגיע לכאן לחילופי השרים ביום ירושלים. אני מבקש להודות לשר החקלאות ח"כ אורי אריאל, אדם ישר, איש מעשה וציוני בונה העם והארץ, לצוותו המסור ולכלל עובדי משרד הבינוי על פועלם הרב בשנים האחרונות. עקבתי בתקופה האחרונה אחרי העשייה הרבה שנעשתה כאן בתקופה של אורי אריאל והמנכ"ל שלמה בן אליהו בשנים האחרונות בהקשר של הגברת השיווקים והניסיון להוריד את מחירי הדירות, מכרזי מחיר מטרה ועוד.

"אנחנו נלמד את הדברים ונראה איך אנחנו מקדמים אותם. אני רוצה להודות לצוות הבכיר ולאנשי המשרד, שבאופן טבעי עובדים קשה. אני מחפש שותפים על מנת להצליח יחד. אני משוכנע שרוב האנשים במשרד הם כאלה והם ימצאו אוזן קשבת ויד וכתף תומכת על מנת לקדם את הדברים. ביחד נצליח לעשות את הדברים למען עתיד ילדינו ועתיד עם ישראל".

אריאל: "עשינו מה שאחרים לא האמינו שנעשה"

השר היוצא, אורי אריאל, נשא גם הוא דברים בטקס הרשמי של חילופי השרים ואמר: "באתי לפני שנתיים למשרד ואלו היו שנתיים עם אתגר יוצא דופן עקב המציאות של מחירי הדיור שכולם מכירים. התשובה המרכזית היא השיווקים. עשינו מה שאחרים לא האמינו שנעשה והגענו לשיא כל הזמנים של מעל 50 אלף יחידות דיור ששווקו בשנת 2014 וזה הבסיס. אתה כבוד השר צריך להמשיך את זה ביחד עם תכניות נוספות אחרות", פנה אריאל לגלנט.

עוד הוסיף ואמר אריאל: "יש לנו שני נושאים מרכזיים במשרד. האחד בניית יחידות דיור בארץ ישראל בהקשר של המחירים ונזכיר היום את ירושלים שצריכה התייחסות מיוחדת. אני מאחל לך שתזכה לבנות את ירושלים. הנושא השני הוא הדיור הציבורי. עד שדואגים למעמד הביניים יש מעמד מוחלש מאוד שחובתנו כמדינה לדאוג להם. מדובר במשפחות רבות שכבר נמצאות בדיור בציבורי ועוד אלפים הממתינים. עד שדואגים למעמד הביניים חובה על מדינת ישראל לדאוג להם. אצלך כבוד השר יחד עם החברות נמצא המפתח לעשות את השינוי והוא אפשרי".

בנקודה זו נזכיר כי בעוד חוק הדיור הציבורי הופשר בימי הממשלה הקודמת, עדיין לא הצליחה המדינה לרכוש כמות משמעותית של דירות חדשות לציבור הממתינים. עוד נזכיר כי בהסכם הקואליציוני בין מפלגת כולנו לבין הליכוד נכתב כי מידי שנה תרכוש המדינה 700 יחידות דיור חדשות לדיור הציבורי, וכעת נצטרך להמתין ולראות האם אכן יוכל שר הבינוי החדש לעמוד ביעד זה ולתת מענה לכ-2,300 זכאי הדיור הציבורי של משרד הבינוי שממתינים בתור לדירה ולעוד עשרות אלפי זכאי משרד הקליטה וגם הם זכאים לדיור ציבורי.