להקת One Republic מגיעה להופעה ראשונה בישראל

הנה להקת פופ נדירה, שמגיעה לארץ בשיאה היצירתי והמסחרי

ראיין תדר / צילום: רויטרס
ראיין תדר / צילום: רויטרס

בעוד 12 ימים תגיע להקת One Republic להופעה ראשונה בישראל, בפארק הירקון. מהלהקות הכי מצליחות בעולם, שמנהיג אדם מוכשר ביותר, ראיין תדר, שכאמן הוא כמעט ההפך המוחלט מדיימון אלבארן. תדר מרובה יכולות בכתיבת, עיבוד והפקת להיטי פופ, אבל נעדר כריזמות כוכביות כלשהן. ובהתאם, הוא נהנה מאחת הקריירות הרווחיות בפופ העכשווי, תוך שמירה על חצי אלמוניות.

תדר, 35, גדל באוקלהומה ובקולורדו תחת חינוך נוצרי, ומתמחה בזליגיות סגנונית. הוא העיד על להקתו ש"אין לנו שום הערכה להגדרות סגנוניות. אם אלו שיר או אמן טובים ברוק, פופ, אינדי או היפ-הופ, כנראה שיחלחלו אלינו כך או אחרת. אנחנו לא עושים שום דבר חדש, אנחנו סך ההשפעות עלינו".

מעבר לצניעות, תדר סיפק להיטי ענק לביונסה, אדל, טיילר סוויפט ורבים אחרים, ותרם שירים גם לאלבומים האחרונים של מדונה ו-U2. כולם רוצים ליהנות מהמגע הפופי שלו, ובעיקר נהנית ממנו להקתו, שהוציאה 3 אלבומים ב-13 שנות פעילות.

אלינו הם יגיעו אחרי כמעט שנתיים של הופעות בעקבות אלבומם האחרון, "נייטיב", שכלל את להיטם הגדול עד כה, Counting stars, שמתקרב ל-100 מיליון צפיות ביו-טיוב.

תדר כתב אפילו ללהקת הבנים הכי גדולה בעולם כיום, One Direction הבריטים, ומעניין ששתי להקות הענק הללו חולקות את המילה "One" בתחילת שמן. להבדיל מבלר ודיימון אלבארן, וואן ריפבליק וראיין תדר לא המציאו או חידשו דבר. אבל תדר הוא בהחלט מצטרף של כבוד למועדון מקצועני הפופ המלוטשים. וזו מהפעמים הנדירות שבהן להקת פופ מגיעה לישראל להופיע כשהיא במלוא אונה המסחרי.

מעניין כמה מעריצים צעירים יגדשו את הפארק כדי לצפות בלהקה שמצליחה להצליח כל כך ועדיין לטוס מתחת לרדאר בלי להפוך לשם מוכר בכל בית.