מה גרם לאריה אבנרי להתייצב לצד הנהלת שיבא?

יו"ר הנהלת תנועת אומ"ץ את דוח הבדיקה של החשבת הכללית במשרד האוצר בעניין הנהלת בית חולים שיבא - דוח שנמסר אישית לאבנרי בעת שזה שהה בנסיבות אישיות... בבית החולים שיבא

בית החולים שיבא - תל השומר / צילום: תמר מצפי
בית החולים שיבא - תל השומר / צילום: תמר מצפי

איש יחסי הציבור וחבר חוג הידידים של שיבא, רני רהב, פרסם במוצאי שבת בדף הפייסבוק ובחשבון הטוויטר שלו מכתב ששלח לחשבת הכללית במשרד האוצר יו"ר הנהלת תנועת אומ"ץ אריה אבנרי, בו תוקף האחרון את דוח הבדיקה שלה בעניין הנהלת שיבא.

"לידי אומ"ץ הגיע לאחרונה דוח עב-כרס... מקריאה בדוח מתקבל הרושם שמשרדכם מתמקד בפרוצדורות תפלות וחסרות עניין לציבור... אתם דורשים ממנהל שיבא להמציא היתרי בנייה של עשרות מבנים שהוקמו על ידי הצבא הבריטי בתקופת המנדט לפני כ-70 שנה".

אלא שרהב ואבנרי שכחו לציין פרט קטן: הדוח, שממצאיו נחשפו היום ב"גלובס", לא הגיע לידי אומ"ץ, אלא נמסר אישית לאבנרי בעת שזה שהה בנסיבות אישיות בבית החולים שיבא. אבנרי אישר בשיחה עם "גלובס" את הדברים וציין כי הדוח אינו בידו. "הראו לי את הדוח כשהייתי שם", ציין, אבל סרב לומר מי בשיבא עשה זאת בטענה כי הוא אינו מוסר מקורות כעיתונאי.

זאת לא הפעם הראשונה שבה אנשים בעלי השפעה פועלים למען שיבא באופן אקטיבי לאחר שהם או קרוביהם שהו במקום בנסיבות אישיות. על השאלה האם אין הוא רואה בכך ניצול לכאורה אם בית חולים עושה שימוש במצבים פרטיים ורגישים כדי לקדם את עניינו הפרטיים, אמר אבנרי: "מצפוני נקי, הגעתי לשם מקופת החולים ואף אחד לא עשה לי טובה. אומ"ץ פעלה גם נגד שיבא בשורה של מקרים אז אל תשווה אותי עם מקרים אחרים. אתה מדבר עם אריה אבנרי שהוא הלוחם בשחיתות מספר אחת במדינה".

בסוף מכתבו לחשכ"לית, אגב, כתב אבנרי: "האם את סבורה שיש בידך את הכלים והיכולת להביע אי אמון במנהל העומד בראש בית החולים הממשלתי היחיד המאוזן כלכלית, והרקורד שלו מרשים בכל קנה מידה?". גם רני רהב לא חסך מילות הלל על זאב רוטשטיין וכתב כי הוא מקווה שרוטשטיין יישאר בשיבא ולא יעבור להדסה.

בהנהלת שיבא סרבו להגיב על שאלות "גלובס" בדבר חשש לניצול מקרים רגישים של מטופלים.