"קריסת תקרות גבס - מכת מדינה. לחייב אישור קונסטרוקטור"

התאחדות קבלני השיפוצים קוראת לשר הבינוי החדש להתקין תקנה חדשה שתחייב אישור וחתימה של קונסטרקטור מוסמך על כל התקנה של תקרת גבס

התאחדות קבלני השיפוצים קוראת לשר הבינוי החדש להתקין תקנה חדשה שתחייב אישור וחתימה של קונסטרקטור מוסמך על כל התקנה של תקרת גבס. את הדברים אומר היום יו"ר ההתאחדות, ערן סיב, לאחר שרק אתמול (א') דווח על קריסת תקרת גבס באולם תצוגה של רכבי יוקרה בתל אביב.

נזכיר כי לפני מספר ימים דווח על קריסת תקרת גבס נוספת בחנות בגדים בבת ים ולדברי סיב, מדובר באירועים שאינם נדירים. לדבריו, 100 תקרות גבס בשנה נופלות ורובן לא מדווחות. מדובר במכת מדינה. שלוש תקרות גבס נפלו רק בשבועיים האחרונים. האחת בבאר שבע, אחת בחנות בגדים בבת ים שם נפצעו ארבעה אנשים באורח קל, והשלישית שנפלה אתמול בתל אביב".

סיב מסביר שהתקנת תקנה חדשה שתחייב אישור קונסטרוקטור מוסמך יפחית משמעותית את מקרי נפילת תקרות גבס והוסיף כי "רוב התקרות נופלות עם הקונסטרוקציה ביחד, מה שמצביע על כך שהתקנת הקונסטרוקציה הייתה רשלנית, ולא חוזקה לתקרה ולקירות. בנוסף לניתן לראות רשלנות בקשירות המתאימות לכובד הגבס. רב הנפילות שקורות כלל לא מדווחות ולזה מתווספות גם נפילות של תקרות אקוסטיות שהן קלות יותר".

בהתאחדות קבלני השיפוצים הוציאו אמש מכתב לכלל החברים בהתאחדות במסגרתו מבקש סיב להעביר את האחריות לתקרות הגבס למהנדסי הקונסטרוקציה בכך שכל קבלן שיפוצים החבר בהתאחדות יצטרך לקבל בסיום העבודה אישור חתום על ידי המהנדס שמאשר את תקינות העבודה ואישור העומס בתקרה.