"הזדמנות אחרונה בהחלט לאוהדי בית"ר ללמוד את הלקח הדרוש"

בית הדין העליון של ההתאחדות לכדורגל החליט להמתיק את עונש הפחתת 2 נקודות הליגה של בית"ר ירושלים בגין קריאות גזעניות של אוהדיה - לנקודה אחת בלבד

אוהדי בית"ר ירושלים / צלם: שלומי יוסף
אוהדי בית"ר ירושלים / צלם: שלומי יוסף

בית הדין העליון של ההתאחדות לכדורגל החליט להמתיק מעט את הגלולה של בית"ר ירושלים - וקבע כי עונש הפחתת 2 נקודות הליגה שהושת על הקבוצה על-ידי ביה"ד המשמעתי, בגין קריאות גזעניות של אוהדיה - יופחת לנקודה אחת בלבד. עונש סגירת היציע המזרחי באצטדיון טדי למשחק אחד (מול מכבי ת"א ביום ראשון הקרוב) יישאר על כנו; התוספת הפחות נעימה שקבע העליון: הפחתת 2 נקודות על-תנאי בכל מקרה של עבירה דומה בעונת המשחקים הבאה (2015/16).

כזכור, בית"ר ספגה את העונש בעקבות קריאות של אוהדיה במשחק נגד עירוני קרית שמונה, כנגד שחקנה הערבי של היריבה, אחמד עבאד. בסך הכל עמדה בית"ר לדין השנה 14 (!) פעמים בשל עבירות שונות (לא כולל העמדות לדין של בעלי תפקידים במועדון), כאשר 12 מתוך העבירות היו בשל התנהגות הקהל (השתיים האחרות בגין איחור בעליית השחקנים למגרש).

למרות ההמתקה בעונש הנקודות, עדיין מדובר על מכה מבחינת בית"ר, שנאבקת עם מכבי חיפה על המקום הרביעי בליגת העל המבטיח השתתפות במוקדמות הליגה האירופית בעונה הבאה.

ביה"ד העליון החליט ברוב של 2 דיינים (עו"ד אסף הדסי אב בית הדין ועו"ד אמל פלאח) מול 1 (פרופ' מיגל דויטש) להמתיק את העונש של בית"ר. "לאחר ששקלנו בעניין, החלטנו ולא בלי היסוס כי יש מקום במקרה זה לתת למערערת ולאוהדיה הזדמנות אחרונה בהחלט להוכיח כי אכן למדו את הלקח הדרוש, וכי מעתה ואילך יפעלו למיגורה המוחלט של תופעת הגזענות במקומותינו", קבעו הדיינים. "הבאנו בחשבון את העובדה כי הטלת עונש של הפחתת שתי נקודות בפועל לקראת סיום העונה, ובשעה שהמערערת מצוייה בעיצומם של מאבקים ספורטיביים על זכות ההשתתפות באירופה, גורמת לתחושה קשה של פגיעה בספורטיביות".