רוכברגר מתעקש: "רונאל פישר מעולם לא ייצג אותי אישית"

עיריית רמת-השרון: "המחלקה המשפטית בעירייה מעסיקה מספר עורכי דין חיצוניים, ובין היתר שכרה גם את שירותיו של עו"ד רונאל פישר בשני תיקים. אין לעירייה כל מידע בנושאים האישיים שבין רוכברגר לפישר"

עיריית רמת-השרון, תחת הנהגתו של יצחק רוכברגר, ראש העיר המושעה, השתמשה בשירותיו של עו"ד רונאל פישר בעניינים שונים. זאת, בשנים שקדמו להחלטתה של עו"ד רות דוד-בלום לא להעמיד את רוכברגר לדין - כך עולה ממסמכים ומעדויות שהגיעו לידי "גלובס".

רוכברגר טען לפני מספר ימים כי "מעולם, מעולם, מעולם לא השתמשתי בשירותיו של פישר", כשהתנער באופן שאינו משתמע לשתי פנים מהמידע שפורסם ב"גלובס", שלפיו קיבל שירותים משפטיים מפישר, גם באופן אישי. "לא קיבלתי שירותים בדרך כלשהי מפישר", הצהיר.

האם הכחשתו של רוכברגר נסמכת על העובדה שאת חשבון שכר-הטרחה של פישר שילמה העירייה, שעימה בוצעה ההתקשרות רשמית?

לפני שבוע פורסמה ב"גלובס" ידיעה על התייחסות של עו"ד רות דוד-בלום לעניינו של רוכברגר. דוד-בלום, שכיהנה בעבר כפרקליטת מחוז תל-אביב, הייתה לשותפתו של עו"ד רונאל פישר למשרד עורכי דין עד לא מכבר; היום היא נאשמת מרכזית ב"פרשת פישר" הקרויה על-שם שותפה לשעבר.

עו"ד דוד-בלום החליטה לא להעמיד לדין את רוכברגר בפרשת "קרן ההשתלמויות", אך לאחר פרישתה הוחלט כן להעמיד לדין את רוכברגר. בעקבות זאת, בדצמבר האחרון הורשע רוכברגר בעבירות של מירמה והפרת אמונים, רישום כוזב במסמכי תאגיד וזיוף מסמך.

הרשעתו של רוכברגר נוגעת לכך שבמקביל לכהונתו כראש עיר, הוא שימש גם כיו"ר הדירקטוריון בקרן ההשתלמות של עובדי הרשויות המקומיות. לפי הכללים החלים עליו כראש עיר, אסור היה לו לקבל שכר מהקרן, ולכן פעל - לפי הרשעתו - כדי לקבל כספים מן הקרן כהחזרי הוצאות בסכום של כ-120 אלף שקל, תוך זיוף מסמכים.

הרשת של פישר

לפי כתב האישום שהוגש נגד דוד-בלום ונגד פישר ביום חמישי האחרון, השניים היו חלק ממה שמצטייר כרשת של שוחד לכאורה, בתמורה למידע מחקירות משטרה מתנהלות ולסגירת תיקים פליליים.

נוסף לפרשיות המרכיבות את כתב האישום, נפוצו בשבועות האחרונים סיפורים רבים המעלים חששות לפגיעה בטוהר המידות בקבלת ההחלטות של דוד-בלום בכהונתה כפרקליטת מחוז תל-אביב.

היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, הודיע כי ייבדקו מספר תיקים שבהם טיפלה דוד-בלום כפרקליטת מחוז, ובהמשך יוחלט אם להתחיל בחקירה בנושא. הצהרה זו באה לאחר שיום קודם לכן הודיע מפכ"ל המשטרה, יוחנן דנינו, כי בכוונת המשטרה לחקור את תפקודה של דוד-בלום כפרקליטת מחוז.

בכנס שהתקיים לפני כחצי שנה התייחסה דוד-בלום לעניינו של רוכברגר. "הסעיף של מירמה והפרת אמונים הוא סעיף רחב מאוד, שבגדרו נופלים מעשים שלא היו צריכים להיבדק בכלים הפליליים מחד, ואף לא בכלים הפוליטיים (בחירות) מאידך... למשל, ראש עיר (רוכברגר - ג' מ'), שאני חשבתי שאין הפרת אמונים בהתנהגותו; ושנתיים אחרי פרישתי הוגש נגדו כתב אישום", ציינה. "אני אומרת שזה בעייתי שמספר אנשים שיבדקו את התיק, לפי אותן ראיות, יגיעו להחלטות סותרות".

לאחר הפרסום ב"גלובס" הגיב רוכברגר ציבורית לטענות, והכחיש מכל וכל שהשתמש בשירותיו של פישר "בדרך כלשהי". רוכברגר אף טען כי גורמים פוליטיים מנסים לשרבב את שמו לפרשת פישר.

וכך כתב ראש העיר המושעה בפייסבוק: "מעולם, מעולם, מעולם לא יוצגתי בדרך כלשהי על-ידי משרדו של עורך דין רונאל פישר. לא על-ידו ולא על-ידי מי מטעמו בכל דרך. מעולם הוא לא נתבקש לפעול למעני. הפעם אבוא חשבון עם כל הגורמים בדרכים משפטיות, גם אם אצטרך למכור את ביתי אעשה זאת, לא אוותר. שיטת החיסול הזו לא תפעל ולא תעבוד. לא אתן עוד לשפוך את דמי ולתלות אותי בכיכר העיר".

לפי המידע הנוסף שהגיע ל"גלובס" בימים האחרונים, פישר ייצג את העירייה בסכסוך מול אדם בשם מאיר יצחקי, הקשור לפוליטיקה המקומית וגם לעולם הספורט. הסכסוך בין רוכברגר ליצחקי לבש גם פן אישי, והפך בהמשך לתביעת דיבה אישית בין יצחקי לבין רוכברגר, שבה, יצוין, רוכברגר לא יוצג בידי פישר. לטענת גורמים בעירייה, ההתנהלות של העירייה מול יצחקי שירתה גם צרכים פוליטיים של רוכברגר.

עוד נודע ל"גלובס" כי בשנת 2007 נשכר משרדו של פישר לטיפול בתיק כלשהו מול עמותת אומ"ץ, אשר גם בינה לבין רוכברגר ישנה יריבות. היריבות הזו עולה גם מדבריו של רוכברגר עצמו באותו פוסט בפייסבוק, שבו כתב כך: "נשאלת שאלה, אז מה סתם כותבים? כן, כן, כן. מדובר באנשי רוע אינטרסנטים, כמו אדם מסוים מעמותת אומ"ץ".

לדברי ראש העיר המושעה, "מדובר בקשקשן המופעל על-ידי הגורמים הללו, הוא יודע בדיוק למה הוא נטפל אליי".

פרט מעניין נוסף הוא שרוכברגר נכלל ברשימת העדים שצורפה לכתב האישום שהגישה פרקליטות המדינה לבית המשפט בתיק רונאל פישר. לפי מידע שהגיע לידי "גלובס", רוכברגר צפוי להעיד שקיבל פנייה מפישר, בבקשה שיתווך בין פישר ובין שי ברס, לשעבר מנכ"ל נתיבי ישראל (מע"צ) ואחד מן הנאשמים בתיק. גורם במשרד המשפטים מסר ל"גלובס" כי לפי הממצאים שבידי הפרקליטות, רוכברגר לא נעתר לבקשתו של פישר.

בתגובה לדברי רוכברגר, שבהם הכחיש כי עשה שימוש בשירותיו של פישר, פרסם חבר מועצת העיר לשעבר, אלי בר, פוסט משלו בפייסבוק, שבו טען כי הוא קיבל בעבר מכתב איום בתביעת לשון הרע מפישר, בשמו של רוכברגר.

בר כתב: "כמעט בכיתי מרוב התרגשות (מדבריו של רוכברגר - ג' מ'). אבל אז נזכרתי במכתב האיום בלשון הרע שרונאל פישר כתב לי בשם ראש העיר... נזכרתי גם בתדפיס הגזברות של העירייה, ששילמה לפישר אחרי שנה עשרות אלפי שקלים עבור ייצוג משפטי שלא היה ולא נברא מעולם".

מעיריית רמת-השרון נמסר: "המחלקה המשפטית בעיריית רמת-השרון מעסיקה מספר עורכי דין חיצוניים, ובין היתר שכרה גם את שירותיו של עו"ד רונאל פישר בשני תיקים. אין לעירייה כל מידע בנושאים האישיים שבין ראש הרשות דאז לפרקליט הנ"ל".

רוכברגר מסר: "אני עומד מאחורי דבריי: העירייה יוצגה על-ידי פישר, אך מעולם לא יוצגתי אישית על-ידו". לגבי הסיבה שהתבקש להעיד, מסר: "אינני חייב להשיב על שאלה זו".