מנכ"ל נת"ע דורש מעיריית ר"ג לאשר עבודות הרכבת הקלה

יהודה בר און מאיים על ראש העיר ישראל זינגר בפנייה לוועדה המחוזית שתאפשר לעקוף את המהנדסת המקומית ■ בעיריית רמת-גן טוענים שתוואי הרכבת יפגע אנושות בעיר ואומרים: "נשקול פנייה לבג"ץ"

מנכ"ל נת"ע יהודה בר און מאיים על ראש עיריית רמת-גן ישראל זינגר: במכתב ששלח לו אתמול (ג') כתב שאם בתוך שבועיים הוא לא ייתן לחברה הרשאה להתחיל בעבודות הקו האדום של הרכבת הקלה בעיר, נת"ע תפנה באופן חריג לחוק התכנון והבנייה, המאפשר לעקוף את המהנדסת המקומית ולהסתפק בקבלת אישור מיו"ר הוועדה המחוזית.

הקו האדום הוא הקו הראשון של הרכבת הקלה בתל-אביב ואורכו 24 ק"מ - מתוכם 11 ק"מ במנהרה תת-קרקעית. הקו צפוי לעבור בתחומי פתח-תקווה, בני-ברק, רמת-גן, תל-אביב ובת-ים.

בשטח רמת-גן מתוכננת הרכבת להיות תת-קרקעית, אלא שבחודש שעבר שלח זינגר מכתב לשר התחבורה ישראל כץ ובו דרש לשנות את התוואי שלה לאורך רחוב ז'בוטינסקי, כך שתהיה רכבת עילית ולא תחתית.

לטענתו, רכבת תחתית היא יקרה פי כמה מרכבת עילית והיא צפויה לשבש באופן משמעותי את חיי היומיום של התושבים והסוחרים לאורך הציר. כעת מתברר שנת"ע נחושה להמשיך בעבודות כמתוכנן.

"נת"ע תמשיך למלא את התפקיד שהוטל עליה על-ידי הממשלה ולפעול לקידום הקו האדום על-פי התוכניות התקפות הנוגעות לעניין, וזאת בלוח הזמנים שקצב לכך החוק", כתב בר און במכתבו לראש העיר.

במכתב אחר, ששלח אתמול סמנכ"ל הביצוע בנת"ע, ארז כוכבי, לגרנות, נכתב: "על-פי סעיף 261 לחוק התכנון והבנייה, לא החליטו מתכנן המחוז ומהנדס הוועדה המקומית בבקשה להרשאה תוך 30 ימים מיום הגשת הבקשה, יראו את הבקשה כמאושרת".

מעיריית רמת-גן נמסר: "העירייה בוחנת בימים אלה את כל האפשרויות העומדות בפניה, ובכללן גם פנייה לבג"ץ, כדי למנוע את הנזק הנרחב שמבקשת נת"ע לגרום לעיר, על תושביה ועסקיה. חברת נת"ע התחמקה וממשיכה להתחמק ממתן תשובות ופתרונות לסוגיות מהותיות בהקמת הקו האדום, דוגמת משך העבודות, שיפוי התושבים והעסקים על הנזקים העצומים שייגרמו להם, שיתוק העיר מבחינה תנועתית למשך שבע שנים לפחות וביטול הדרישה המגוחכת מעיריית רמת-גן לשלם 50 מיליון שקל על העברת הקו האדום בתחומה. כמו כן, התחייבה נת"ע להעביר לעירייה את הנתונים הכלכליים המצביעים על כדאיות הפרויקט למרות הנזקים העצומים שהוא צפוי לגרום, אולם עד כה לא העבירה כל מידע. עיריית רמת-גן מתכוונת להמשיך במאבק ולמנוע פגיעה אנושה בתושבי העיר ובזבוז מיליארדים מיותרים מכספי משלם המסים".