הוט ו-yes מנסות לחסום את שירות הסרטים Popcorn Time

ביהמ"ש הורה לחסום את הורדת התוכנה הפופולרית, בטענה כי היא מפרה זכויות יוצרים ■ על אף החלטת ביהמ"ש, השירות עדיין זמין בישראל

הייטק אינטרנט מחשב נייד סלולרי מקוון רשת חברתית היי טק / צלם: thinkstock
הייטק אינטרנט מחשב נייד סלולרי מקוון רשת חברתית היי טק / צלם: thinkstock

משתמשים בתוכנת Popcorn Time לצפייה בסרטים? מעתה אולי תהיה לכם בעיה. בית המשפט המחוזי בתל-אביב הורה לחסום את השירות הפופולרי, בטענה כי הוא מפר זכויות יוצרים.

שופט בית המשפט המחוזי בתל-אביב, מגן אלטוביה, נעתר לבקשתן של חברת זיר"ה (זכויות יוצרים ברשת האינטרנט), קשת, רשת, נגה תקשורת, הוט, yes וסרטי יונייטד קינג, להורות לספקיות האינטרנט לחסום את פעילותם של האתרים המאפשרים להוריד את תוכנת Popcorn Time, זאת מכיוון שהשירות מפר זכויות יוצרים.

אך על אף החלטת בית המשפט, השירות עדיין זמין בישראל, וניתן להוריד את התוכנה. יתרה מזאת, חסימת הורדת התוכנה הפופולרית לא באמת תעזור לחסום את השימוש בשירות - זאת לאור העובדה כי הזרמת התוכן בשירות מתבססת על קבצי טורנטים, והם אלה לא באמת ניתן לחסום כפי שחוסמים אתרים.

זאת ועוד, גם אם יחסמו הספקיות בהוראת בית המשפט אתר כזה או אחר שמאפשרים את הורדת התוכנה, סביר להניח שיקומו אתרים אחרים שיאפשרו את ההורדה ומשם את השימוש בשירות.

נציין כי פעילות זיר"ה לא ממש מצליחה לעצור את הצפייה בתכנים פיראטיים בישראל. בעבר היא סגרה והסירה מספר אתרי הורדות, אבל במהרה קמו אתרים אחרים וכן שירותים אחרים מחו"ל שאומצו גם כאן.

בית המשפט ציין כי אם יימצא שהשירות מפר זכויות יוצרים, ואין לאפשר את פעילותו בישראל, ייתכן כי תהיה להחלטה שכזו גם השפעה על מכשירי סטרימינג הנמכרים בישראל ומאפשרים את התקנת השירות המפר של Popcorn Time.

בהקשר זה, נציין כי החברה-האם של yes - בזק - מקדמת בחודשים האחרונים את מכירתו של סטרימר שכולל תוכנה דומה ל-Popcorn Time, בעלת אופי זהה שמאפשר הזרמת סרטים וסדרות שעשויים להפר זכויות יוצרים. כך, מצד אחד בזק מעודדת הזמנת סטרימרים שעשויים בעקיפין לעודד הפרת זכויות יוצרים - ומצד שני החברה-הבת yes נלחמת בשירותים שכאלה.

המבקשות יוצגו בידי עורכי הדין ערן פרזנטי ורותם ברנד ממשרד מ.פירון ושות'.