עיריית י-ם תקבל 4.5 מ' ש' בשל עלייה בהיתרי בנייה ב-2014

משרד הפנים מיישם את ההחלטה שהתקבלה בשנה שעברה בקבינט הדיור לתמרוץ כספי לרשויות שיעניקו מספר גדול של היתרי בנייה

ד``ר שוקי אמרני / צילום: איל יצהר
ד``ר שוקי אמרני / צילום: איל יצהר

משרד הפנים מיישם את ההחלטה שהתקבלה בשנה שעברה בקבינט הדיור לתמרוץ כספי לרשויות שיעניקו מספר גדול של היתרי בנייה. בהתאם להחלטה זו הודיע משרד הפנים לעיריית ירושלים כי היא צפויה לקבל 4.5 מיליון שקל וזאת בשל הגידול בהיתרי בנייה ב-2014 לעומת השנים הקודמות.

"במסגרת הפעילות שנועדה לסייע לרשויות המקומיות שבשטחן נבנות יחידות דיור חדשות ובהתאם להחלטות הממשלה המנחות להעניק תמרוץ כבפי לרשויות מקומיות שהגדילו את היקף היתרי הבניה שהוציאו, נמצא בהתאם לדיווח שנמסר על ידכם שהעירייה עומדת בקריטריונים שנקבעו בעניין", כך במכתב ששלח מנכ"ל משרד הפנים ד"ר שוקי אמרני לראש עיריית ירושלים ניר ברקת.

נציין שאת הכסף האמור רשאית העירייה לייעד לתקציב הרגיל של העירייה לשנת 2015 או לתקציב הפיתוח של העירייה ולא לדברים אחרים.

כזכור, הסיוע הכספי שמטרתו להוות תמריץ לרשויות מקומיות להעניק מספר גדול של היתרי בנייה מבטיח סכומים של עשרת אלפים שקל לכל יחידת דיור בתנאי שמספר ההיתרים שניתן גבוה מהממוצע של השנים הקודמות. נציין שהמענק מתקבל רק על ההפרש בין המספר הממוצע של ההיתרים שניתרו בשנים הקודמות לעומת השנה אליה מתייחס המענק. על פי החלטת הממשלה, מענק זה יינתן בשנים 2014-2016 בלבד.

"תנופת הבנייה הירושלמית הינה אחת המשימות המרכזיות שהגדרנו לפיתוח ירושלים" כך ראש העיר ברקת, "העיר מצויה בשנים האחרונות בתהליך מואץ של התחדשות. אנו משקיעים רבות בבנייה, בחינוך ובתרבות והתוצאות ניכרות בשטח. קידום בניית אלפי יחידות דיור בעיר בתכניות רבות ובהתחדשות עירונית חשובה לפיתוחה של ירושלים ומשתלבת בפיתוח הכלכלי והעסקי שאנו מקדמים בכל רחבי העיר, דבר שיוסיף לעיר עשרות אלפי מקומות עבודה".

אופיר מאי, מנהל אגף רישוי ופיקוח על הבניה בעירייה מסר כי "המענק מבטא את תנופת הפיתוח שעוברת ירושלים בשנים האחרונות ואת המאמץ הכלל עירוני שמושקע בשיפור הליכי הרישוי והוצאת היתרי בניה בעיר".