ריקו שירזי נעצר בחשד לניסיון חיסול של אסי אבוטבול

(עדכון) - הותר לפרסום: ראש ארגון הפשיעה מנתניה נעצר בחשד לניסיון חיסול של ראש ארגון פשיעה מתחרה באותה העיר, העבריין אסי אבוטבול, בשנת 2004 ■ שירזי אף חשוד ברצח צעיר ישראלי בגרמניה

אזיקים / צילום: שאטרסטוק
אזיקים / צילום: שאטרסטוק

התפתחות בפרשה 512: בלשי היאחב"ל עצרו אתמול את ריקו שירזי, ראש ארגון פשיעה מנתניה, יחד עם אנשים בכירים המשתייכים לארגונו, בחשד לניסיון חיסול של ראש ארגון פשיעה מתחרה באותה העיר, העבריין אסי אבוטבול - כך הותר היום (ו') לפרסום.

כמו כן, במשטרה חושדים כי שירזי מעורב ברצח צעיר ישראלי שהיה מסוכסך עם ארגונו בגרמניה.

חוקרי היאחב"ל חושדים כי שירזי מעורב באירוע שהתרחש לפני יותר מעשור, בשנת 2004. אז, כאשר שהה אסי אבוטבול בסמוך לבית הקזינו השייך לאביו המנוח, פליקס אבוטבול, בעיר פראג, הגיעו אלמונים לכיוונו והשליכו לעברו רימון יד. 18 עוברי אורח שהיו במקום נפגעו מהפיצוץ, אך אבוטבול נותר בריא ושלם.

במשטרה אף חושדים כי בניסיון החיסול השתתפו לפחות 4 מקורבים לשירזי. אף שמדובר בעבריינים המזוהים עם שירזי, במשטרה חושדים כי אותם חיילים הם יוצאי ארגונו של יצחק אברג'יל, שספג את מרבית המעצרים בפרשה.

מלבד ניסיון החיסול של אבוטבול, מייחסים לשירזי גם מעורבות ברצח גיא יחזקאל, בן 28 מקריית מלאכי, שגופתו נמצאה בגרמניה ב-2003. יחזקאל היה מעורב בשורה של חיסולי חשבונות והיה מסוכסך עם האנשים בארגונו של שירזי.

עוד חושדים במשטרה כי שניים מן החשודים הנוספים שנעצרו אתמול ניסו להתנקש בעד מדינה שהעיד בעבר. האירוע התרחש בשנת 2006, אז ניסו אלמונים לשסף את גרונו של העד, אך ללא הצלחה.

גם הפעם המשטרה מסתמכת על עדותו של אותו עד מדינה, בעיקר בתיק הסמים הנוכחי שבו מעורבים האחים אברג'יל.