הפסקה בין הפרסומות

ב"אולפן שישי" האחרון, ב-28 דקות שידור היו רק 3 דקות תוכן

כשהחדשות מתחילות ב-20:26; "אולפן שישי", יום ו' 19:58, חדשות 2

זה החל כמו כל מהדורת חדשות רגילה של ערב שבת: עדכון חדשות, הצגת הסיפורים שמהם תורכב המהדורה ויציאה להפסקת פרסומות ראשונה. אלא שלאחריה קיבלנו שיחה בת כדקה (מוקלטת וערוכה) עם הנשיא לשעבר שמעון פרס - ואז הבטחה ל"הפסקה נוספת בת שתי דקות בלבד" שלאחריה יחל הדיון באולפן, כתבות היומן וכל הג'אז הזה של ערבי שבת.

אני מודה שזעתי באי-נוחות על הספה כאשר התברר שיוצאים להפסקת פרסומות שנייה בתוך דקות, אבל מאחר שהובטח שזו תהיה קצרה במיוחד, נחה עליי דעתי.

בפועל זכו הצופים לאחת מהפסקות הפרסומות המפוארות שנראו במקומותינו לאחרונה, ורק אז, בשעה 20:26 בדיוק, התחילו לעסוק באקטואליה. אם מצרפים לכך גם את שתי הדקות שבהן מקדימה המהדורה את השעה שמונה, הרי שב-28 דקות שידור רצופות, נהנו הצופים מכ-3 דקות של תוכן מערכתי. מדהים.

כנראה שגם באולפן מישהו הרגיש שהפעם נחצה הגבול, והמגיש, דני קושמרו, פתח את דבריו בהתנצלות על כך שההפסקה הייתה ארוכה מזו שעליה בישר בתחילה, אלא שאני הייתי כבר בערוצים שבהם נוהגים ביתר כבוד בזמן שלי, מהרהר במנכ"ל הראשון של קשת, אלכס גלעדי, שהסביר פעם שהתוכן בטלוויזיה נועד רק כדי למלא את ההפסקות שבין הפרסומות.

יוצא מן הכלל

"הסנדק 2", יום ב' 22:00, ערוץ הוט פריים

מן המפורסמות שסרטי המשך נופלים, בדרך-כלל משמעותית, מסרט המקור. ובכן, בין מעריצי "הסנדק" ניטש עדיין ויכוח מר בנוגע לסרט השלישי בטרילוגיה, זה שגילה לעולם את סופיה קופולה, בתו של הבימאי, פרנסיס פורד קופולה, שהפכה ליוצרת חשובה בזכות עצמה.

מה שכן, לגבי מספר 2, אין כלל ויכוח: מדובר באחד הסרטים הגדולים בתולדות הקולנוע! הסרט מזגזג בין ההווה שבו מייקל קורליאונה (אל פאצ'ינו), צריך להתמודד עם משפחתו המתפוררת מבפנים (הן בפן של אשתו וילדיו והן בגלל אחיו הבוגדני), לבין העבר שנועד להציג את אביו ויטו (במקור, מרלון ברנדו, ובסרט הזה, מופקד על הדמות הצעירה רוברט דה נירו) כגנגסטר בעל לב הזהב. במילה אחת: מהפנט.

ובנוסף: מי שמנסה לשרוד, נניח, עד לתחילת משחקי ה-NBA לפנות בוקר, מוזמן להמשיך את הלילה עם "החברים של אלכס" (01:15), לא רק בגלל צוות השחקנים המפעים בראשותם של קלווין קליין וגלן קלוז, אלא בעיקר בגלל הלהיט הנפלא של פרוקול הארום, "בהיר יותר מחיוורון".

* ציון: 10