ג'נרל אלקטריק תערוך האקתון בתחום הסייבר

האירוע ייערך בשיתוף פעולה עם אוניברסיטת תל אביב ויכלול גם תחרות נושאת פרסים

צוות הסייבר סקיוריטי של GE בישראל / צילום: חגית שלו
צוות הסייבר סקיוריטי של GE בישראל / צילום: חגית שלו

הנזקים שנגרמים לכלכלה העולמית בעקבות פשעי סייבר מוערכים במאות מיליארדי דולרים - בכל שנה. האקרים, מדינות וארגוני טרור הבינו שפגיעה בתשתיות ממוחשבות עשויה להזיק באופן דרמטי. היום כבר לא צריך לגשת לסניף הבנק עם אקדח שלוף - הרבה יותר משתלם לפרוץ למחשבי הבנק ולגנוב דרכם סכומי עתק, וזו כמובן רק דוגמא אחת.

ממשלות ותאגידי ענק משקיעים סכומים נכבדים בתחום הסייבר, על מנת לשמור על מידע קריטי. חברת GE (ג'נרל אלקטריק) מצטרפת לטרנד הזה והיא צפויה לערוך ביום רביעי הבא האקתון בתחום הסייבר. האירוע ייערך בשיתוף פעולה עם אוניברסיטת תל אביב ויכלול גם תחרות נושאת פרסים. בישראל פעילים כמה עשרות סטארט-אפים בתחום הסייבר אשר הטכנולוגיה שלהם מעוררת עניין רב בקרב חברות בין לאומיות.

נציין כי בימים אלה מרחיבה GE את הפעילות שלה בישראל והיא מחפשת לצורך כך אנשי אבטחת מידע שיצטרפו למרכז הפיתוח שלה בהרצליה. איגור ברדיצ'בסקי, חוקר אבטחת מידע מוביל במרכז GE בישראל סיפר כי "אנו בודקים כיצד ניתן להגן ולתקוף את המערכות הקריטיות ביותר שהקונצרן מייצר: מטוסים, כורים, תחנות חשמל או רכבות. אנחנו תוקפים את המערכות הללו ומבינים היכן החולשה של המוצר ואז לומדים איך להגן על המערכות הללו. בכך אנו מעלים את רמת האבטחה של המוצר".