גזית גלוב רוכשת חברה נורבגית ב-1.5 מיליארד אירו

העסקה תתבצע על ידי חברת הבת הפינית של גזית גלוב, סיטיקון ■ עם השלמת הרכישה תהפוך סיטיקון לחברה הציבורית הגדולה ביותר בתחומה באזור הנורדי, והשלישית בגודלה באירופה

ענקית הנדל"ן המניב גזית גלוב של חיים כצמן מגדילה את הפוזיציה הסקנדינבית שלה באמצעות עסקת ענק בנורבגיה. החברה הבת הפינית של גזית גלוב, סיטיקון (42.8%), רוכשת את מלוא מניות חברת סקטור גרופן (Sektor Gruppen), החברה השנייה בגדולה בתחום מרכזי מסחר מעוגני סופרמרקטים בנורבגיה, תמורת כ-1.47 מיליארד אירו. מתוך סכום זה כ-541 מיליון אירו ישולמו במזומן והשאר ובדרך של נטילת חוב. עם השלמת הרכישה תהפוך סיטיקון לחברה הציבורית הגדולה ביותר בתחומה באזור הנורדי, והשלישית בגודלה באירופה.

סקטור גרופן היא חברה פרטית הפועלת בתחום הניהול והפיתוח של מרכזים מסחריים מעוגני סופרמרקטים בנורבגיה. מרבית נכסיה (כ-80%) ממוקמים באוסלו, אחת הערים הצומחות ביותר באירופה, וכן בערים ברגן וסטאוואנגר, הממוקמות בדרום מערב נורבגיה על חוף הים הצפוני.

סך הנכסים המנוהלים על-ידי סקטור כוללים שטח להשכרה העולה על 600 אלפי מ"ר (מתוכם כ-400 אלף מ"ר). נכסי החברה הנרכשת הניבו ב-2014 הכנסות בסכום של כ-127 מיליון יורו ו-NOI של כ-75 מיליוני אירו. נכון ליום 31 בדצמבר 2014 עמד שיעור התפוסה בנכסים אלו על כ-96.5%.

ועידת שוק ההון 2015
 ועידת שוק ההון 2015

התחייבות לניצול מלוא הזכויות

בכוונתה של סיטיקון לממן את הרכישה באמצעות הנפקת זכויות בהיקף של כ-600 מיליון אירו ובאמצעות הלוואת גישור בסך של כ-250 מיליון אירו מסינדיקציה של בנקים. כמו כן, התקבלו הסכמות מבנקים שהעמידו מימון לחברת סקטור, ביחס להמשך העמדת מימון בסך כ-650 מיליון אירו גם לאחר השלמת העסקה. השלמת העסקה צפויה ביולי 2015.

גזית גלוב התחייבה כלפי סיטיקון לנצל את מלוא הזכויות שיוצעו לה במסגרת הנפקת הזכויות, בהתאם לשיעור החזקתה בסיטיקון בהיקף של כ-257 מיליון אירו (1.1 מיליארד שקל), לצד התחייבות מקבילה מטעם חברה בת מקבוצת קרן הפנסיה הגדולה ביותר בקנדה, CPPIB, בעלת המניות השנייה בגודלה בסיטיקון (15%), לנצל את זכויותיה בהתאם לחלקה היחסי.

חיים כצמן, יו"ר גזית גלוב ויו"ר סיטיקון ציין, כי מדובר בעסקה אסטרטגית שמחזקת את מעמדה של גזית גלוב כאחד השחקנים המשמעותיים ביותר בעולם בשוק המרכזים המסחריים, ומוכיחה את יכולת החברה להיכנס לטריטוריות חדשות ואטרקטיביות עם חסמי כניסה גבוהים, ולהפוך למובילי שוק. כל זאת תוך השבחת תיק הנכסים ותזרימי המזומנים הנובעים ממנו.

"נורבגיה היא משאת נפשו של כל משקיע בנדל"ן. זו הכלכלה החזקה ביותר באירופה, ובירתה אוסלו היא מהערים הצומחות ביותר ביבשת. לחברה הנרכשת יש הנהלה יוצאת מן הכלל, ותיק של נכסים שמאוד מתאים לנו. מדובר בהזדמנות עסקית שאנחנו עובדים עליה כבר הרבה מאוד זמן, כאשר הרכישה תגדיל מיידית את ה-FFO, הן של סיטיקון והן של גזית", ציין כצמן.

כצמן הוסיף עוד, כי"עסקה זו מבססת את מעמדה של סיטיקון כחברה הציבורית הגדולה ביותר בתחומה באזור הנורדי, והשלישית בגודלה באירופה, תוך שהיא מגדילה את שווי נכסיה לכ-5 מיליארד אירו. עם השלמת המהלך סיטיקון תיהנה מהכניסה לנורבגיה, שהנה אחת הכלכלות עם ההכנסה לנפש מהגבוהות בעולם", הוסיף כצמן.

גזית גלוב, שנסחרת בבורסה בת"א לפי שווי של 8.6 מיליארד שקל, פועלת בתחום המרכזים המסחריים באירופה, בצפון אמריקה, בברזיל ובישראל. לפי כצמן, השתתפותה של גזית גלוב הנפקת הזכויות של סיטיקון, תתבצע באמצעות קווי אשראי בנקאיים לא מנוצלים שבידיה, בהיקף של 1 מיליארד דולר.

בתחילת אפריל גייסה גזית גלוב 680 מיליון שקל בהנפקת אג"ח, ולקראת ההנפקה אישררה מידרוג את דירוג החוב של החברה, שעומד על Aa3.

לפרטים והרשמה לוועידת שוק ההון - לחצו כאן