הראל מוזילה דמי ניהול ברוב תעודות הסל על מדדי האג"ח

בסך הכל מעדכנת הראל את דמי הניהול ב-19 תעודות סל, שב-15 מהן דמי הניהול יורדו וב-4 הנותרות הם יועלו ■ המהלך צפוי לגרום לאובדן הכנסה של כ-3.5 מיליון שקל בשנה

נמשכת מגמת הוזלת דמי הניהול בשוק תעודות הסל. הפעם זהו תורה של הראל סל, בניהול אורי שור, שהודיעה על הפחתה של דמי הניהול ברוב תעודות הסל שלה העוקבות אחרי מדדי אג"ח ממשלתיות ומדידי אג"ח קונצרניות. על פי הערכות, המהלך כולו יגרום להראל אובדן הכנסה של כ-3.5 מיליון שקל לשנה.

בסך הכל מעדכנת הראל את דמי הניהול ב-19 תעודות סל, שב-15 מהן דמי הניהול יורדו וב-4 הנותרות הם יועלו. במונחי נכסים מדובר בכ-3.1 מיליארד שקל שמתוכם תחול הפחתה על נכסים בהיקף של כ-2.5 מיליארד שקל. הודעה על הפחתת דמי ניהול בחלק מתעודות הסל האג"חיות בשוק נעשתה גם על ידי מתחרים של הראל, כשברקע המהלכים הללו עומדות סביבת הריביות הנמוכות והסביבה העסקית-תחרותית.

בהראל סל בוחרים שלא להפחית את דמי הניהול ל-0% אלא לרמה שיוכלו לשמר לאורך זמן. בתעודות הסל על מדדי אג"ח ממשלתיות (למעט תעודת סל על מדד המק"מ שנשארה על אפס) יופחתו דמי הניהול מ-0.4% ל-0.1%, ובתעודות הסל העוקבות אחר אג"ח קונצרניות הם יופחתו מ-0.3%-0.4% לרמה של 0.15%. השינויים הללו ייכנסו לתוקף ב-1 ביולי.

כאמור, מהלכים דומים נעשו גם על ידי מתחרותיה של הראל סל. כך, בפסגות סל הודיעו על דמי ניהול אפסיים בתעודות סל חדשות שהונפקו על ידה, על מדדי אג"ח קונצרניות וממשלתיות, בזמן שבתעודות קיימות (בהיקף של כ-6 מיליארד שקל) נותרו דמי הניהול ללא שינוי.

בתכלית של מיטב דש נעשתה הורדה לאפס של דמי הניהול בכחמישית מהתעודות בתחומים האלה כשיתר התעודות בקטגוריה נותרו ללא שינוי, ואילו קסם של אקסלנס הודיעה עוד במהלך הרבעון הרביעי של 2014 על הפחתת דמי ניהול מתחילת 2016, כך שתעודות סל שעוקבות אחר חלק ממדדי אג"ח ממשלתי יגבו 0.15% (למעט המק"מ שם נגבים 0.05%) ותעודות סל שעוקבות אחר מדדי אג"ח קונצרני יגבו 0.2%.