בעקבות ירי הרקטה: צה"ל תקף לפנות בוקר ברצועת עזה

לאחר ירי הרקטה לעבר גן יבנה אמש, תקף חיל האוויר תשתיות טרור בדרום רצועת עזה ■ שר הביטחון יעלון: "לא הייתי מציע לאיש לבחון אותנו"

משה בוגי יעלון / צילום: תמר מצפי
משה בוגי יעלון / צילום: תמר מצפי

צה"ל משיב אש: בעקבות ירי הרקטה לעבר ישראל, תקף לפנות בוקר (ד') חיל האוויר 4 מטרות בדרום רצועת עזה. על-פי הודעת דובר צה"ל, זוהו פגיעות מדויקות במטרות. "צה"ל רואה את האירוע בחומרה, ארגון הטרור חמאס הוא הכתובת, ועליו מוטלת האחריות", נמסר.

בעיריית אשדוד החליטו שלא לקיים את הלימודים במוסדות החינוך שבהם אין מיגון.

"אם לא יהיה שקט בישראל - רצועת עזה תשלם על כך מחיר כבד מאוד, כזה שיגרום לכל מי שמתכנן לאתגר אותנו להצטער על מעשיו", אמר הבוקר שר הביטחון משה יעלון. "לישראל אין כל כוונה לעבור לסדר היום על ירי לעבר אזרחיה, כפי שבוצע אמש בידי גורמי ג'יהאד אסלאמי. הלילה תקף צה"ל מטרות ג'יהאד אסלאמי וחמאס".

"מוטב לחמאס כי יפעל לרסן כל ניסיון ירי לעבר ישראל או פרובוקציות כלפיה, אחרת ניאלץ לפעול בעוצמות גדולות יותר", הוסיף יעלון. "לא הייתי מציע לאיש לבחון אותנו".

לראשונה מאז מבצע צוק איתן בקיץ האחרון נורתה אמש רקטת גראד ממרכז רצועת עזה לעבר שטח ישראל. הרקטה התפוצצה בשטח פתוח בין אשדוד לגן יבנה מבלי לגרום לנפגעים בגוף או לנזק.

זמן קצר לאחר הירי אמר גורם צבאי כי ישראל רואה בחמאס "אחראי לכל מה שנעשה משטח הרצועה". חמאס, שחשש מתגובה ישראלית, הורה לכל אנשי מנגנוני הביטחון לפנות את עמדותיהם בלילה. בתוך כך הכחיש אתמול דובר הג'יהאד האסלאמי כי ארגונו הוא שעומד מאחורי ירי הרקטות.