על רקע עסקת פוסון: עובדי הפניקס נטשו את המשרדים

דלק ופוסון האריכו את הסכם הבלעדיות במגעים על הפניקס ליום שישי הקרוב, כך שנראה כי המגעים מגיעים לקראת חתימה על הסכם מחייב

עובדי הפניקס נטשו היום (ד') את המשרדים בגיבויו של יו"ר הסתדרות המעו"ף ארנון בן דוד. העובדים מוחים על התנהלות ההנהלה בכל הנושאים הקשורים למכירת החברה לידי פוסון הסינית.

דלק ופוסון האריכו את הסכם הבלעדיות במגעים על הפניקס ליום שישי הקרוב, כך שנראה כי המגעים מגיעים לקראת חתימה על הסכם מחייב. להערכת גורם המעורה במהלך, "לא מן הנמנע שתהיה עוד הארכה לתקופת הבלעדיות בין הצדדים".

ההסכם הראשוני בין פוסון לדלק נחתם בינואר השנה, ולפיו פוסון תרכוש 42% ממניות הפניקס בתמורה לשווי חברה הזהה להון העצמי של הפניקס בסוף הרבעון השלישי ב-2014 - כ-3.7 מיליארד שקל, ובתוספת ריבית של 4.7% שתשולם לקבוצת דלק החל החל מסוף הרבעון השלישי אשתקד ועד למועד השלמת העסקה.

ובצל המגעים הנמשכים למכירת השליטה בה לידי קבוצת פוסון הסינית, דיווחה היום חברת הביטוח הפניקס, שבשליטת קבוצת דלק, כי סיימה את הרבעון הראשון של 2015 עם הפסד של כ-44.5 מיליון שקל, לעומת רווח נקי של כ-186 מיליון שקל ברבעון המקביל.

עם זאת, אמת המידה המובילה לבחינת הרווחיות של חברות הביטוח היא הרווח הכולל, שמשקלל רווחי השקעה שנזקפו להון. סעיף זה הצטמק ברבעון הראשון של השנה בכ-69% לסך של כ-74.6 מיליון שקל.