מורגן סטנלי בהמלצת תשואת חסר על צ'ק פוינט

האנליסטים קית' וייס ומליסה גורהאם: "צ'ק פוינט מגבירה את ההשקעות שלה לצורך השגת צמיחה אך אנחנו חוששים שהיא תגיע באיחור למסיבה"

גיל שוויד / צילום: איל יצהר
גיל שוויד / צילום: איל יצהר

המלצה שלילית מצד מורגן סטנלי הובילה לכך שמניית צ'ק פוינט איבדה אתמול (ד') 2.3% מערכה, לאחר שלאורך יום המסחר המניה נסחרה גם בירידה גבוהה יותר. המניה, שרק לפני כשבועיים נסחרה בשיא של למעלה מעשור - כ-88 דולר - ננעלה אתמול במחיר של כ-83.8 דולר, שמשקף לצ'ק פוינט שווי של 15.4 מיליארד דולר. צ'ק פוינט מספקת פתרונות לאבטחת אינטרנט ומידע ומנוהלת על-ידי גיל שויד.

האנליסטים קית' וייס ומליסה גורהאם ממורגן סטנלי הורידו את ההמלצה למניית צ'ק פוינט מ"תשואת שוק" ל"תשואת חסר", מבלי לשנות את מחיר היעד שלהם למניה, שנותר 73 דולר - נמוך ב-13% מהמחיר הנוכחי. "לצ'ק פוינט הייתה שנה טובה ב-2014 עם סביבת ביקושים חיובית בשוק האבטחה, ועלייה של 23% במחיר המניה", כותבים האנליסטים. "עם זאת, במבט קדימה, נתונים מסקרים שערכנו עם מנהלי אבטחה בכירים בארגונים, מראים שבמחזוריות של רכישת גרסאות חדשות של Firewall - גורם מפתח בצמיחה ב-2014 - כבר הגענו לשיא וישנה האטה".

לדבריהם, "צ'ק פוינט מגבירה את ההשקעות שלה לצורך השגת צמיחה בת-קיימא, אך אנחנו חוששים שהיא תגיע באיחור למסיבה - הנתונים שלנו מצביעים על ירידה קלה בנתח השוק ב- Firewall וכוח משיכה מוגבל בקטגוריות אחרות. סביר להניח שההשקעות הנוכחיות לא יניבו פירות בתקופה הקרובה, והמשמעות היא שהצמיחה ברווח הנקי למניה תואט ב-2015".

עם זאת, במורגן סטנלי עדיין צופים צמיחה שנתית ממוצעת בשיעור חד-ספרתי גבוה ברווח למניה עד 2017."ב-2014, הרווחיות התפעולית של צ'ק פוינט הייתה 58% וביחס לחברות דומות, היא השקיעה פחות. צ'ק פוינט מגיבה למעמדה הנחלש בשוק עם יותר השקעות במחקר ופיתוח וקצב מוגבר יותר של רכישות, וזה ישפיע על שולי הרווח שלה. לא ברור אם ההשקעות המוגברות יובילו לצמיחה משופרת, בעיקר לאור הגידול בתחרות. בהוצאות התפעוליות שלה, צ'ק פוינט נהנית ממגמת היחלשות השקל, אך התחושה שלנו היא שהחיסכון יושקע מחדש, כך שההשפעה על שולי הרווח תהיה מוגבלת", הם כותבים.

האנליסטים מציינים שמניית צ'ק פוינט נסחרת במכפיל נמוך יותר משל המתחרות, דבר שמשקף את פרופיל הצמיחה הנמוך יותר, אך לאור האפשרות המוגבלת לשיפור הרווחיות, הם מעריכים שהמניה תיסחר בטווח מסוים ולא תעלה מעליו. להערכתם, במחיר הנוכחי ישנו סיכון לדאונסייד, ולכן הם מורידים את המלצתם למניה.