נתניהו: "אין שום סיבה להוקיע את מדינת ישראל"

ראש הממשלה: "ישראל אינה מדינה מושלמת, אבל היא מדינה ערכית ששומרת על זכויות האדם בתוך מרחב גדול שבו נרמסות זכויות אלה עד עפר" ■ "פוליטיזציה בוטה תפגע בפיפ"א לא פחות משהיא תפגע בישראל"

בנימין נתניהו / צילום: רויטרס
בנימין נתניהו / צילום: רויטרס

ראש הממשלה בנימין נתניהו העלה היום פוסט בפייסבוק בו הוא מתייחס לניסיון של הרשות הפלסטינית להשהות את ישראל מפעילות בפיפ"א וגם לאפשרות להשאיר את השר בני בגין בממשלה.

נתניהו כותב: בימים אלה ובשעות אלה ממש אנו מנהלים, יחד עם עופר עיני ואנשי ההתאחדות לכדורגל, מאבק עיקש וצודק מאין כמוהו נגד הניסיון הפלסטיני לפגוע בלגיטימציה של מדינת ישראל ושל הכדורגל הישראלי.

חשוב שתדעו: המהלך הפלסטיני להחרים את ישראל בזירת הכדורגל העולמי ובזירה הבינלאומית בכלל איננו נובע ממשהו שאנו עושים או לא עושים. הוא נובע מעצם ההתנגדות לזכותנו לקיים מדינה משלנו.

איך ניתן להסביר את העובדה שרוב מכריע של החלטות ועדת זכויות האדם של האו"ם מופנות דווקא נגד ישראל? שאין הפגנות נגד הטבח של מאות אלפי בני אדם חפים מפשע כמה קילומטרים מגבולנו בצפון? שהביקורת הבינלאומית מופנית דווקא נגד צה"ל שעושה כל מאמץ להימנע מפגיעה בחפים מפשע?

הניצחון האמיתי נגדנו יושג רק אם אנו נתחיל להאמין שיש הצדקה כלשהי בדברי הבלע חסרי השחר שמופנים נגדנו. מה לא אמרו על עמנו במשך דורות? האם זה הפך אותם לנכונים?

אין שום סיבה להוקיע את מדינת ישראל או את הכדורגל הישראלי. ההיפך הוא הנכון. ישראל אינה מדינה מושלמת, אין דבר כזה, אבל היא מדינה ערכית ששומרת על זכויות האדם בתוך מרחב גדול שבו נרמסות זכויות אלה עד עפר. אין עם שפניו לשלום ולשיתוף-פעולה יותר מעמנו. אין דמוקרטיה שמאותגרת יותר מישראל וששומרת יותר ממנה על ערכי מוסר, פלורליזם ואנושיות. נמשיך להיאבק במסע הדה לגיטימציה הציני שמתנהל נגד מדינתנו. בסופו של דבר ננצח משום שאנו צודקים ואיננו יראים לומר את האמת.

כראש הממשלה אני מתכוון להמשיך להוביל בנחישות ובעוצמה מאבק צודק זה על זכויותינו בכל התחומים, כולל בספורט.

כפי שאמרתי לנשיא פיפ"א השבוע, אם פיפ"א תפגע בישראל היא תפגע בעצמה. גם מדינות אחרות ישתמשו בפיפ"א כדי להתחשבן עם יריבותיהן ובמקום רוח הספורט הבינלאומית, שאמורה להתעלות מעל לפוליטיקה, נקבל את השחתת הכדורגל על ידי הכפפתו לשיקולים זרים. פוליטיזציה בוטה תפגע בפיפ"א לא פחות משהיא תפגע בישראל.

ובנושא אחר לגמרי - בימים האחרונים פניתי לחבריי ושותפיי, ראשי סיעות הקואליציה, בבקשה אישית. ביקשתי שיאפשרו לנו להשאיר את חברנו, ח"כ בני בגין, כשר נוסף של הליכוד בממשלה. בני הוא שליח ציבור למופת. אדם ערכי, רב ניסיון וכישורים, אחד הנדבכים המרכזיים של תנועת הליכוד. לא במקרה הציבור הישראלי כל כך אוהב ומעריך אותו. תרומתו סביב שולחן הממשלה משמעותית וחיונית, כולל בפורומים שבהם נידונים הנושאים הרגישים ביותר לביטחון ישראל.אין שמץ של אמת בטענה שבני בגין אמר שיסרב להתפטר מהממשלה. אין אדם ערכי ומוסרי ממנו. אעשה כל מאמץ לשלבו בהמשך. שבת שלום לכל עם ישראל.