רמ"י פנתה למשטרה לסיוע בפינוי משרד של רמי שבירו

מדובר בקרקע המצויה בקו הגבול בין רמת השרון להוד השרון, לא רחוק מהשטח שעליו מקימה שבירו את פרויקט המגורים "מגדלי שבירו" ברחוב חטיבת אלכסנדרוני בשכונת מורשה בעיר

הערב (ב') צפויה השקתו החגיגית של קניון כפר סבא הירוקה של חברת רמי שבירו, בנוכחות נציגים מהעירייה ומהבנקים המלווים. ואולם אמש (א'), יממה לפני האירוע הנוצץ, הגישה רשות מקרקעי ישראל (רמ"י) בקשה למשטרה לקבלת סיוע בפינוי החברה הקבלנית משטח אליו פלשה במסגרת פרויקט בינוי אחר שלה ברמת השרון. זאת, פחות משבועיים לאחר הגשת התלונה של רמ"י נגד החברה בגין הסגת גבול במקרקעי ציבור, עבירה שדינה עד שנתיים מאסר בפועל.

מדובר בקרקע המצויה בקו הגבול בין רמת השרון להוד השרון, לא רחוק מהשטח שעליו מקימה שבירו את פרויקט המגורים "מגדלי שבירו" ברחוב חטיבת אלכסנדרוני בשכונת מורשה בעיר. לטענת רמ"י, שבירו החלה בעבודות להקמת משרד מכירות פרויקט בשטח פתוח ללא ייעוד, אשר אינו מיועד לבנייה וכלל לא הוקצה לחברה במסגרת זכייתה במכרז.

במכרז ברמת השרון זכתה שבירו ב-2014, והיא צפויה לבנות בו 168 יחידות דיור. משרד המכירות שבמוקד הפרשה הוקם על שטח של כ-300 מ"ר ומצויה באזור תע"ש, כאשר חציה האחד בתחום רמת השרון, והאחר בהוד השרון. בעבר כבר פינתה החברה, לדרישת רמ"י, שטח אחר אליו פלשה שלא כדין במסגרת הפרויקט. בקשת רמ"י לסיוע משטרתי בפינוי הקבלן הוגשה לאחר שחברת שבירו לא צייתה לצו הפינוי האחרון שהוגש לה על ידי הרשות באפריל, ולפיו היה עליה לפנות את השטח עד ה-19 במאי.

בימים אלה נערכים ברמ"י, בתיאום עם פרקליטות המדינה, להגיש נגד שבירו תביעה כספית, בה תידרש החברה להחזיר לקופת המדינה את עלויות הפינוי, הכוללות את עלויות כוח האדם והציוד המכני, כמו גם תשלום רטרואקטיבי בגין דמי השימוש בקרקע הפלושה.

מחברת רמי שבירו נמסר בתגובה כי "משרד המכירות הוקם בשטחה של עיריית רמת השרון בהיתר מעיריית רמת השרון, ורמ"י מתנהלת באופן תמוה וחסר תום לב. מאחר ואין כל מקום אחר להצבת משרד המכירות ולדידנו מינהל מקרקע ישראל הבעלים של הקרקע מחוייב לאפשר לחברתנו למכור דירות דרך משרד המכירות, ולא לסכל חוזה שהוא עצמו חתום עליו ביקשנו את הסיוע באישור מיקום משרד המכירות למשך 12 חודשים בלבד והצענו מתן ערבויות ותשלומים מתאימים. לרמ"י ישנם על פי חוק 60 יום לפעול לפינוי, ובמקרה הנ"ל עושה רמ"י שימוש בוטה וחסר תום לב במועדי הזמנים ומנסה לקצר אותם. בעקבות ההודעה היום החליטה חברת רמי שבירו לפנות בתובענה בבית המשפט כנגד רמ"י".