ביטחון עצמי

סדרת הכתבות של חדשות 10 על תקציב הביטחון תצמיד אותי למסך

אור הלר כתב ערוץ 10 / צילום : מץ 76
אור הלר כתב ערוץ 10 / צילום : מץ 76

סדרת כתבות בנושא תקציב הביטחון, חדשות ערוץ 10, 20:30 (בקירוב)

יהיה זה לא הוגן להאשים את נבחרת האקטואליה של חדשות ערוץ 10 בחשש מפני הפוליטיקאים, ולכן נלך לצד החיוב: עם חזרתו של ערוץ 10 לעמוד על רגליו (אנדרסטייטמנט להגדרת המהפך במצבו הרגולטורי והפיננסי), קיבלו שם ביטחון כדי לשלוח שניים מטובי הלוחמים שלהם, אור הלר ומתן חודורוב, הישר אל החזית שהלחימה בסוריה נראית כמשחק ילדים לעומתה: החזית הלוהטת שבין משרד הביטחון למשרד האוצר על תקציב הביטחון.

יש בעיה מובנית בסיקור שכזה, עוד לפני מורכבותו האובייקטיבית. צה"ל הוא אנחנו. אין אזרח ישראלי שלא רוצה שהוא יהיה חזק, ובעיקר - מנצח.

יחד עם זאת, ממש כשם שהצבא נאלץ להכריע בין עוד מטוס F-35 חדש לבין מיגון ב"מעילי רוח" של נגמ"שים - כך נאלצת המדינה לתעדף בין תקן בבית-חולים לבין תוספת לתקציב הביטחון: מאחר שאנחנו, בהכללה, מאיישים גם את הנגמ"שים וגם את המיטות בבתי-החולים - הרי שמדובר קודם כל בקונפליקט פנימי.

השאלה שתיפתר בהמשך השבוע היא האם תהיה לשניים יכולת ללכת עד הסוף, כמו למשל לקשור בין פעולות ביטחוניות בשדה הקרב לקרב על תקציב הביטחון? כשהמחיר הוא התנפלות של הממסד הביטחוני, מגובה בהורים שכולים שמסרבים להאמין שבנם נפל בתמרון כלכלי פוליטי ולא בפעולה מצילת חיים.

התקווה לכך שייאמר שם משהו מעבר לקלישאות החבוטות כמו "שקיפות", די בה כדי להצמיד אותי לחדשות ערוץ 10 עד לסוף השבוע.

ועוד כמה משדרים להערב:

■ לחובבי הכדורגל: מכבי תל-אביב - מכבי פתח-תקווה (20:55, ערוץ 1) - לא משחק אטרקטיבי, אבל בכל זאת, האחרון של עונת 2014-2015, רגע לפני שיוצאים לחודשיים וחצי של פגרה משמימה.

■ לחובבי התרבות: "17 ההתחלות של טליה" (21:00, ערוץ 8) - סרט תיעודי יפה ומעניין שמתאר את חיי בנה של השחקנית המנוחה, טליה שפירא, בצל מותה.

■ לחובבי התרבות בעלי הנטייה הקוסמופוליטית: "האיש שצייר את אלואיז" (22:00, ערוץ yes דוקו) - מה גרם ללנה דנהאם למשל, האישה החמה של הטלוויזיה האמריקאית, לקעקע על גופה את דמותה של "אלואיז" מסדרת ספרי הילדים המפורסמת שמאייר הילארי נייט?

■ ולחובבי הקולנוע: "12 שנים של עבדות" (22:00, ערוץ yes1) - הסרט הקשה, המרגש ובעיקר - זוכה אוסקר התקינות הפוליטית, שמתאר את מסע השחרור, בחזרה לחיק משפחתו, של גבר שחור שנמכר לעבדות.