נפתר הסכסוך עם פורטוגל: ישראייר שילמה חוב של 2 מ' אירו

בשבוע שעבר עוכב מטוס החברה בליסבון עקב מחלוקת משפטית בת 8 שנים בין ישראייר ליורואטלנטיק

חברת ישראייר שילמה בימים האחרונים חוב של 2 מיליון אירו לחברת התעופה הפורטוגלית יורואטלנטיק, והביאה לידי סיום את ההליך המשפטי בין החברות - כך עולה מדוחות קבוצת אי.די.בי.

הפרשה החלה בשבוע שעבר, כאשר מטוס של ישראייר שהיה אמור לשוב מליסבון עוכב בשדה התעופה של בירת פורטוגל, עקב מחלוקת משפטית בת 8 שנים בין החברות, סביב מטוס שסיפקה יורואטלנטיק לישראייר לתקופה קצרה. בעקבות האירוע טס מנכ"ל ישראייר, אורי סירקיס, לליסבון וסיכם עם מנכ"ל החברה הפורטוגלית על סיום הסכסוך. בישראייר ציינו כי לחברה הייתה קיימת הפרשה מספקת בדוחותיה הכספיים.

ישראייר, שנמצאת בבעלות אי.די.בי, סיימה את הרבעון הראשון של 2015 עם צמיחה של 2% במחזור ההכנסות, ל-152.9 מיליון שקל. הרבעון הראשון נחשב לחלש בשוק התיירות הישראלי, ולמרות זאת צמח הרווח הגולמי של החברה ב-54% ל-14.9 מיליון שקל, וההפסד התפעולי צומצם במחצית ל-5.2 מיליון שקל. במקביל, נרשם רווח תפעולי לפני פחת והפחתות (EBITDA) של 2.4 מיליון שקל, לעומת הפסד של 4.6 מיליון שקל בסעיף זה ברבעון המקביל.

ישראייר אישרה לאחרונה כי היא מנהלת מגעים ראשונים למיזוג עם חברת טיסות השכר סאן דור, שבבעלות אל-על. היום דיווחה החברה כי חתמה על הסכם לרכישת מטוס חדש מדגם איירבוס 320-A, המכיל 174 מקומות ישיבה, בעסקה שהיקפה כ-45 מיליון דולר. ישראייר מפעילה כיום צי של 4 מטוסים, והמטוס החדש, שיגדיל את צי המטוסים שלה לחמישה, יתחיל לפעול במאי 2016.