אליעזר גולדברג יבדוק את סוגיית הביקורת על פרקליטי המדינה

לקראת פתרון לעיצומי הפרקליטים? שרת המשפטים איילת שקד מינתה את שופט העליון בדימוס אליעזר גולדברג לבדוק את סוגיית הביקורת הפרטנית על פרקליטים בידי נציבות הביקורת שבראשות הילה גרסטל

לקראת פתרון לעיצומי הפרקליטים? שרת המשפטים, איילת שקד, מינתה היום (ב') את שופט העליון בדימוס אליעזר גולדברג לבדוק את סוגיית הביקורת הפרטנית על פרקליטים בידי נציבות הביקורת שבראשות השופטת המחוזית בדימוס הילה גרסטל.

ההחלטה התקבלה במטרה להביא לסיומם את עיצומי פרקליטי המדינה, ששובתים במחאה על הביקורת הפרטנית.

מינויו של השופט גולדברג נעשה בהתאם לנוהל הקמת הנציבות, עליו חתמו שרת המשפטים הקודמת, ציפי לבני, והיועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין. לפי הנוהל, שנה לאחר תחילת פעילותה של הנציבות תיערך בחינה של פעילותה.

עבודתו של גולדברג אמורה להימשך חודשיים. בתקופה זו לא תבורר תלונה מול פרקליט ספציפי, אולם תלונות מול ההנהלה, פרקליטי מחוז ופרקליט המדינה יבוררו כרגיל.

"פתרון ראוי"

ראש לשכת עורכי הדין, עו"ד דורון ברזילי, מסר בתגובה להסכם שהושג לסיום שביתת הפרקליטים: "אני מברך את שרת המשפטים, איילת שקד, על ההסכם שהציעה לסיום שביתת הפרקליטים ולמציאת נוסחת פשרה.

"הצעת השרה שקד למנות ועדה בראשות השופט בדימוס אליעזר גולדברג, שתבחן את פעילות נציבות הביקורת ובמהלך הבדיקה תוקפא הביקורת הפרטנית של נציבות הביקורת על הפרקליטות, היא פתרון ראוי למשבר זה.

"אני מברך גם את ארגון הפרקליטים ואת העומדת בראשו, עו"ד לימור פלד, שהצליחה לנהל מאבק מכובד אף תקיף כדי לשמור על זכויות חבריו עורכי הדין - ולהגיע לתוצאות".