בלאטר הלך, הספונסריות מרוצות: "צעד חיובי"

נותנות החסות הרשמיות של פיפ"א התקשו להסתיר את שביעות הרצון מההחלטה של נשיא הארגון להתפטר; "צעד ראשון גדול", "תומכים בהחלטה"

ספ בלאטר נשיא פיפ"א / צלם: רויטרס
ספ בלאטר נשיא פיפ"א / צלם: רויטרס

הספונסריות הרשמיות של פיפ"א, שהפעילו לחץ גדול מאוד על פיפ"א בתקופה האחרונה בדרישה לנקות את הארגון, שחררו הודעות תמיכה בהתפטרות של הנשיא ספ בלאטר.

ענקית הרכב הקוריאנית יונדאי, מסרה בהודעה רשמית: "חברת יונדאי רואה את ההודעה (של בלאטר) כצעד חיובי ראשון ליצירת מבנה שלטוני שיבטיח סטנדרטים אתיים גבוהים ביותר עבור הספורט. אנחנו נשאר מחויבים בתמיכתנו באוהדי הכדורגל בכל העולם".

בחברת אדידס, שחתומה עם פיפ"א בהסכם מסחרי עד שנת 2030, מסרו: "החדשות האחרונות הן צעד ראשון של פיפ"א בכיוון הנכון, ליצירת סטנדרטים שקופים בכל דבר שיעשו".

ענקית המזון מקדונלדס מסרה: "החשדות לשחיתות וסימני השאלה האתיים שמרחפים מעל פיפ"א, העמידו בצל את המשחק ולקחו אותו מהספורט, מהשחקנים ומהאוהדים. אנחנו מקווים שהשינויים שפיפ"א תיישם יהיו צעד ראשון גדול וחיובי לרפורמה בארגון".

חברת אלקטרוניקס ארטס (EA), שמייצרת את משחקי הוידיאו הרשמיים של פיפ"א: "אנחנו תומכים בהחלטה של פיפ"א לבחון את הארגון, והצעד החיובי שעשו לכיוון רפורמה".

בקוקה-קולה הגיבו כי ההחלטה של בלאטר להתפטר היא "צעד חיובי לטובת הספורט, הכדורגל והאוהדים".