דאע"ש כובש בסוריה ומתקרב לגבול עם ישראל

פעילי דאע"ש הצליחו להשתלט על הכפרים מצפון לדרעא שבסוריה, 60 ק"מ בלבד מהגבול עם ישראל ■ אסד מתקשה למנוע את התקדמותם, ורק המורדים עומדים בדרכם לגולן ■ ארה"ב: חיסלנו יותר מ-10,000 לוחמים בקרבות

דאע"ש / צילום: רויטרס
דאע"ש / צילום: רויטרס

ארגון המדינה האסלאמית (דאע"ש) ממשיך בהשתלטותו על שטחים נרחבים בסוריה - דבר שעלול לסכן בקרוב גם את ישראל: על-פי הודעה שמפרסם היום (ד') הארגון, הצליחו אנשיו לכבוש את הכפרים שומרה ושיאחה, מצפון לדרעא. המשמעות: לראשונה מתקרבים פעילי דאע"ש לגבול עם ישראל.

מדובר בכפרים בכניסה למחוז חוראן שבסוריה, האזור הקרוב ביותר לגבול סוריה-ישראל שעליו הצליח דאע"ש להשתלט במסגרת המתקפה הצבאית האחרונה של הארגון בסוריה. בתמונות שמגיעות מאזור הקרבות, נראים הפעילים כשהם נעים בחופשיות יחסית בשטח שנכבש, הממוקם 60 קילומטרים בלבד מקוניטרה. מנגד, המורדים דווקא טוענים כי הצליחו לעצור את התקדמות הארגון.

עד כה נרשמו באזור דרעא ופרבריה נוכחות דלילה בלבד של תומכי ארגון הטרור הרצחני. מדובר היה בארגונים מקומיים בלבד שפעלו במקום, ולא "הדבר האמיתי". כעת הצליחו לוחמי המדינה האסלאמית להעמיק את אחיזתם בשטח, דבר שמהווה ניצחון אסטרטגי משמעותי בקרבות.

על-פי הערכות, דאע"ש ממשיך להתקרב לגבול עם ישראל, והכוח היחיד שיכול לבלום את התקדמותו לעבר הגולן הוא של המורדים, זאת מאחר שאסד מתקשה למנוע את פעילותם. ארגון הטרור מאיים כעת גם על מחוז סוידא, שבו חיים סורים ממוצא דרוזי.

במקביל נמשכים גם הקרבות בדרך לדמשק, שם המורדים ופעילי דאע"ש ממשיכים לסכן את שלטונו של הנשיא הסורי באשר אל-אסד. על-פי הדיווחים מסוריה קיים חשש ממשי שהמדינה עלולה ליפול באופן סופי לידי המורדים, זאת לאחר שנים של מלחמת אזרחים ועשורים של שלטון של משפחת אסד.

בתוך כך, מדווח סגן מזכיר המדינה האמריקאי, אנתוני בלינקן, על שורה של הצלחות של הקואליציה הפועלת נגד ארגון הטרור. לדבריו ב-9 חודשי הלחימה הצליחו הכוחות לחסל יותר מ-10,000 לוחמים של המדינה האלאמית.

"ראינו הרבה אבידות בקרב דאע"ש מאז שהקואליציה התחילה לפעול בסוריה ועיראק", אמר הבכיר האמריקאי. "אמרנו שזה ייקח זמן, הכנו תכנית ל-3 שנים, ואנחנו עכשיו 9 חודשים לתוכה". לדבריו, לאבידות הרבות יהיו השלכות משמעותיות על הארגון.