מנכ"ל אורנג' נכנע ללחץ: בקרוב אבקר בישראל

לאחר שנתניהו דחה את ניסיונותיו של סטפן רישאר להסביר את דבריו השנויים במחלוקת בפני השגריר בצרפת ואף קרא לו להשמיעם בישראל, החליט מנכ"ל אורנג' להיענות להצעה

סטפן רישאר / צילום: רויטרס
סטפן רישאר / צילום: רויטרס

הלחץ עשה את שלו: מנכ"ל חברת אורנג' העולמית, סטפן רישאר, נענה לקריאתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו ואמר אמש (א') כי יבקר בישראל "בקרוב" - כך דיווחה סוכנות הידיעות הצרפתית AFP.

מהדיווח עולה כי הנהלת אורנג' העולמית פרסמה הודעה לפיה מנכ"ל החברה נענה לקריאותיו של נתניהו.

אתמול הנחה ראש הממשלה את אנשי משרד החוץ להשיב למנכ"ל אורנג', שביקש להיפגש עם שגריר ישראל בצרפת, "שאת ההסברים על דבריו הוא מוזמן לבוא ולתת בישראל".

"רישאר יגיע למדינה היהודית כדי לספק הבהרות לאי-ההבנות שהתגלעו באחרונה, כדי ליישר את ההדורים וכדי לאשר מחדש את מחיבויותיה של החברה", אמר דובר מטעם ענקית התקשורת בצרפת.

מוקדם יותר אתמול הביע נשיא צרפת, פרנסואה הולנד, בפני ראש הממשלה נתניהו התנגדות תקיפה לניסיונות להחרים את ישראל. הולנד אמר את הדברים במהלך שיחה שקיים עם נתניהו, ובמהלכה הביע את רצונו לשמור על הקשרים המיוחדים בין העמים.

רישאר זכה שלשום לכתף קרה גם מחברת פרטנר הישראלית, שם סירבו לקבל את הסבריו החוזרים. "הצהרותיו האחרונות של מנכ"ל פראנס טלקום הן לא יותר מאשר מסך עשן, אשר מטרתו להטות את דעת הקהל בישראל ובעולם", אמרו בפרטנר.

"אמירותיו הפוגעניות, התנצלויותיו וניסוחיו המעורפלים והמתחמקים ממשיכים לגרום נזק עצום למותג אורנג' בישראל ופוגעים באזרחי המדינה", טענו בפרטנר, וביקשו להדגיש כי לא התקבלה אליהם כל פנייה רשמית מפראנס טלקום עד היום. "אנחנו דורשים דו-שיח ישיר עם מנכ"ל החברה הצרפתית, סטפן רישאר, אשר עד היום מתחמק מהידברות ישירה עם החברה", אמרו בפרטנר, "התנהלות התמוהה לדעתינו".

שלשום העניק רישאר ריאיון לסוכנות הידיעות הצרפתית AFP, שבו אמר כי החברה שבראשה הוא עומד "נמצאת בישראל כדי להישאר", כך כלשונו. רישאר שב והכחיש את כוונתה של אורנג' לסגת מההסכם עם פרטנר, ואמר כי הוא "חש צער עמוק" על המחלוקת שהתגלעה בעקבות הדברים שאמר במהלך כנס שהתקיים במצרים.