בכפ"ס, בהפועל ת"א, בבית"ר: טביב נשאר טביב

עכשיו תורו של ניר ברקת לאכול את הדייסה שמאכיל אותו אלי טביב, שרוצה ללכת/להישאר במועדון ■ דעה

אלי טביב / צלם: שלומי יוסף

לטעות פעם אחת זה אנושי. לבצע את אותה טעות פעמיים זה כבר מטופש. לכן לא נטעה בפעם הרביעית והחמישית והשישית לגבי אלי טביב, ונגיד שבסך הכל הוא בוס מצוין, ושטוב שיש בעלי בית כמוהו, ושכל מי שמוכן להזרים כמה שקלים לגופה הנרקבת שנקראת כדורגל ישראלי צריך להתקבל בזרועות פתוחות.

***

הפועל כפ"ס חזרה רק הקיץ לליגת העל, שבע שנים אחרי שטביב, בעליה בעונת 2007/08, הצליח לרדת עם קבוצה ששיחקו בה שמות כמו מאור מליקסון, גיז'רמו ישראלביץ', דגלאס דה סילבה, בן לוז, אביחי ידין, סמואל יבואה ואורי אוזן. אחר-כך, הניהול המבריק שלו בהפועל ת"א הוביל למחאת האוהדים הכי גדולה בהיסטוריה של הכדורגל הישראלי נגד בעל הבית שלהם.

בעוד 24 ימים תפתח בית"ר ירושלים את עונת 2015/16 עם משחק במסגרת מוקדמות הליגה האירופית, ביום חמישי היא אמורה לפתוח את האימונים, אבל כולם עדיין ממתינים להחלטה של טביב: האם הוא מואיל להמשיך במועדון או למכור אותו? בינתיים כל ההכנות תקועות. בינתיים המאמן המעוטר והנערץ סלובודן דראפיץ', שהוביל אשתקד את בית"ר ת"א/רמלה למקום ה-12 בליגה הלאומית, ומביא עימו נדוניה של ניסיון נרחב - 18 משחקים כמאמן ראשי בליגת העל - מונה לתפקיד המאמן החדש. לעומתו, המאמן הכושל גיא לוי, שרשם בבית"ר קרוב ל-60% הצלחה והצליח להוביל את הקבוצה להשתתפות ראשונה במוקדמות אירופיות בתום שבע שנים בהן היא התמקדה אך ורק בליגה האסייתית המקומית - נזרק בבושת פנים. כמו שלפניו נזרקו מבית"ר מנחם קורצקי, ורוני לוי, ואלי כהן. חמישה מאמנים בתוך שנתיים בלבד. רקורד סביר בסך הכל.

לצד אינספור תביעות וגרירת רגליים למוסדות הבוררות של ההתאחדות ומוסר תשלומים גרוע (מעתירה שהגישה ההסתדרות בשלהי עונת 2013/14, התברר כי טביב איחר בתשלום המשכורות לשחקני בית"ר בממוצע של 22.6 ימים לחודש), פיטורי מאמנים תמוהים מתרחשים תמיד אצל טביב. דרור קשטן נזרק מהפועל ת"א כשהיא מרוחקת רק תשע נקודות מהמקום הראשון, בעונת מעבר מורכבת מקצועית בה נפרדה בקיץ אחד מגילי ורמוט, איתי שכטר, וינסנט אניימה וערן זהבי (אבל הביאה במקביל את עומר דמארי, בעסקה שנבדקה לימים על-ידי אגף החקירות במשטרת מחוז ת"א ועל-ידי הפרקליטות).

או, הניחוח הפלילי הזה. הוא הרי תמיד נמצא שם ברקע. אחרי הירידה של כפ"ס, לימים, הוא והמאמן אלי אוחנה טענו כי היו דברים "מוזרים" בעונה הזאת, ושאולי "מכרו" אותם. בשבוע הבא יחל הדיון בערעור בפרשת הכאת הנער ושיבוש הראיות. ובינתיים כבר עברו ארבעה חודשים שלמים שבהם לא דווח על איזה רימון אזהרה או ניסיון התנקשות בחייו של טביב.

***

ניר ברקת אוכל עכשיו את הדייסה שהוא בישל. לא ברור איזה משחק פוקר עסקי מנהל טביב כרגע סביב בית"ר וברקת - אבל ברור שהוא עושה הכל כדי לצאת עם ידו על העליונה. איך אומרים במיאמי, שם הוא מנהל את עסקיו? קאש איז קינג. עוד אפיזודה קטנה, אחרונה, מימי הפועל ת"א: לפני ה"במבי" (Buy Me Buy You) הזכור מול מוני הראל, פיזר טביב ערפל קרב וסיפר לכל מי שרצה לשמוע כמה הוא מת לעזוב את הקבוצה. הראל מצמץ ראשון ושיגר הצעה לרכישת 50 האחוזים של טביב תמורת 6 מיליון שקל. סכום מגוחך עבור קבוצה שלפי נתוני הבקרה התקציבית בדיוק סיימה עונה ברווח תפעולי של 39 מיליון שקל, תודות לבוננזת שלב הבתים של ליגת האלופות. טביב כמובן שלף מיד 6 מיליון שקל וזרק את הראל החוצה מהמועדון.

ניר ברקת אולי דואג לבית"ר ירושלים - אבל כשושבין העסקה שהכניסה את הצרה הזאת למועדון - אין לו כל כך מה להתלונן עכשיו. הרי ניר ברקת מבין בכדורגל. אחיו, אלי, אפילו מחזיק בקבוצה מצליחה בליגת העל. מה, ברקת לא ידע על כל הסיפורים האלו?