מנכ"ל אורנג': "אני ידיד ישראל ומבקר בה באופן תדיר"

סטפן רישאר במכתב לסגנית שר החוץ חוטובלי: "אני מתחרט על הסיטואציה והמחלוקת הקשורה באורנג' וישראל. אני יכול להבטיח לך שאיננו מעורבים בפוליטיקה אלא רק בעסקים" ■ מסביר למה אורנג' רוצה לצאת מישראל

סטפן רישאר / צילום: רויטרס
סטפן רישאר / צילום: רויטרס

מנכ"ל אורנג', סטפן רישאר, ממשיך במסע ההתנצלויות שלו בניסיון לפייס את ישראל.

במכתב מענה לסגנית שר החוץ, ח"כ ציפי חוטובלי, כתב רישאר כי "אורנג' אינה תומכת בכל סוג של חרם. הציטוט שלי היה אינו מדויק אני דוחה את מה שפרסם. אני ידיד ישראל ומבקר בה באופן תדיר".

כזכור, השבוע הורה ראש הממשלה בנימין נתניהו למשרד החוץ להשיב לרישאר שאם ברצונו להתנצל - שיבוא לישראל ויעשה זאת כאן.

"אני מתחרט על הסיטואציה והמחלוקת הקשורה באורנג' וישראל", כתב רישאר לחוטובלי. "אני יכול להבטיח לך שאיננו מעורבים בפוליטיקה אלא רק בעסקים".

רישאר כתב כי ההחלטה של אורנג' לבקש מפרטנר להפסיק את השימוש במותג שלה נבעה משיקולים עסקיים בלבד: "ההחלטה שלנו לסיים את השימוש במותג אורנג' כאשר הדבר יתאפשר נובעת מאסטרטגיה מסחרית ותו לא. קבוצת אורנג' אינה מעוניינת בנוכחות המותג שלה במדינות בהן היא לא המפעיל. אורנג' אינה בעל מניות ואינה בעלת זכות הצבעה בחברת פרטנר... והנושא הזה עלה בשיחות עם מנהלי פרטנר בכמה הזדמנויות".

רישאר הוסיף: "אני דוחה בתוקף את הרעיונות שהועלו בחלק מאמצעי התקשורת, לפיהם ההחלטה נבעה מסיבות פוליטיות או בשל לחץ מארגון כזה או אחר". הוא התכוון, כמובן, לארגון BDS.

רישאר כינה חלק מהביקורות שהוטחו בו כ"אגרסיביות", וטען כי לא אמר את הדברים שיוחסו לו בעת נאומו בקהיר.