רשות ני"ע עורכת בירור מינהלי לגבי דיווחי אינסוליין

הרקע לבדיקה הוא כנראה תביעה ייצוגית שהוגשה כנגד החברה בספטמבר 2014, שהוגשה עוד לפני המשבר הקשה שעברה אינסוליין במארס השנה, כשנודע לה כי לא קיבלה את השיפוי הביטוחי לשיווק מוצריה בגרמניה

חברת אינסוליין, המפתחת ומשווקת מכשיר להאצת ספיגת אינסולין, הודיעה היום (ד') כי רשות ניירות ערך עורכת בירור מינהלי לגבי דיווחי החברה בעניין מספר המשתמשים שלה במוצר ה-Insupad בגרמניה. אינסוליין נסחרת לפי שווי של כ-30 מיליון שקל.

הרקע לבדיקה הוא כנראה תביעה ייצוגית שהוגשה כנגד החברה בספטמבר 2014. אינסוליין מעולם לא גילתה מהו נושא התביעה, אך טענה כי היא דוחה אותה בתוקף. התביעה הוגשה עוד לפני המשבר הקשה שעברה אינסוליין במארס השנה, כשנודע לה כי לא קיבלה את השיפוי הביטוחי לשיווק מוצריה בגרמניה, אשר הייתה אמורה להיות שוק היעד העיקרי שלה.

עדיין מקווה לאישור בגרמניה

אינסוליין ציפתה לקבל את השיפוי כבר בתחילת 2014. כשהתשובה של הגוף הרושם בגרמניה התעכבה, שבה וטענה אינסוליין כי מדובר רק בעיכוב ביורוקרטי. כמו כן נתנה תחזיות למכירות הצפויות ברגע שיתקבל האישור, ודיווחה על כמות משתמשים קיימת במוצר.

מהדיווח היום ניתן להסיק כי התביעה (כמו הבדיקה הנוכחית) נבעה מכך שהעיכוב הרגיז את התובעים כבר בספטמבר 2014, עוד לפני שהיה ברור כי התשובה תהיה שלילית, וכי מתן תחזיות מכירות בטרם ניתן השיפוי, נראה לתובעים מטעה.

יצויין כי אינסוליין ממשיכה בדיונים עם הגוף הרושם בגרמניה, בתקווה כי תוכל בשלב כלשהו לקבל בכל זאת את אישור השיווק במדינה זו, בה בנתה מערך שיווק, גייסה מפיץ ויצרה קשרים עם מבטחים מובילים. בינתיים היא מנסה להתקדם לאיטה בשווקים נוספים, אולם מנייתה איבדה 83% מאז ההודעה על אי קבלת השיפוי.